Hugo_Hardnuts Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Ekstremt mye subjektivitet i denne tråden ja og mangelen på kilder for mange av påstandene er påfallende. Man kan ikke legge egne observasjoner til grunn for en generell påstand alene. I så fall er den eneste kriminaliteten i Oslo prostitusjon, fordi dette er det eneste jeg har sett med egne øyne. New York har 8 millioner innbyggere. Hele Norge har bare 6 millioner innbyggere. Oslo har ca 700000 inbyggere. Dette kan ikke sammenlignes i det hele tatt. Du kan sammenligne Norge med Sverige Og Danmark. Nei, men du kan sammenligne dersom du skalerer tallene. Da vil du kunne sammenligne enda mer. Jeg mener at det vanskelig å sammenligne med sverige og danmark fordi Norge, Sverige og Danmark er helt forskjellig på sine måter. For eksempel i DK så har ungdom og folk mer disiplin og respekt i forhold til nordmenn. Og det er viktig å tenke på befolkningstetthet, Så Norge, Sverige og Danmark er for ulike til å kunne sammenliknes, men New York og Norge fint kan sammenliknes? Det gir jo ingen mening! 1 Lenke til kommentar
Hexafix Skrevet 27. august 2012 Forfatter Del Skrevet 27. august 2012 http://en.wikipedia....ects_of_alcohol Wikipedia er også noe man bør ta med en klype salt Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Har gått igjennom en del av kildene, og det ser ut til å være legitime vitenskapelige undersøkelser de baserer seg på. Jeg er tilfreds. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Bare hyggelig, ellers bare observere at jeg bruker å ta Wikipedia omtrent som min Tequila, med en klype salt Dog, når det gjelder Statens moralisering må jeg ærlig tatt si at jeg ikke tror på stort av påstandene de kommer med enten det gjelder alkohol, narkotika eller diverse klimakatastrofer. Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 alkohol er ille ferdig snakket, har prøvd alt av rus utenom heroin og alkohol er rett ut farlig, ikke minst er utrolig ubehagelig være rundt fulle folk når man selv ikke er full.. Tingen med alkohol er at alle menn tror de er alpha med 5-6øl innabords, det skaper konflikter.. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Det er rart hvordan noen alltid blir knivstukket i Oslo. http://www.dagbladet.no/2012/08/28/nyheter/innenriks/knivstikking/oslo/23153907/ And again. Rart det der. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Er jo ikke så rart når vi har nesten en femtedel av befolkningen her. I tillegg ville det vært rart om bare 1/5 av knivstikkengene i norge skjedde i Oslo, pga mange mennesker på lite område skaper større sjanser for konflikter. Ikke overrasket i det hele tatt om halvparten, eller mer, av alle knivstikkinger fant sted i Oslo. Kun basert på hvor mange mennesker det er. Lenke til kommentar
Politrikks Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 pga mange mennesker på lite område skaper større sjanser for konflikter. Er ikke dette en myte? 2 Lenke til kommentar
Hexafix Skrevet 30. august 2012 Forfatter Del Skrevet 30. august 2012 Jeg tror det er mye holdnings problemer med at folk skal leke tøffe også er det noen som syns det er tøfft å leke sint og begynner med vold. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 pga mange mennesker på lite område skaper større sjanser for konflikter. Er ikke dette en myte? Det ville overrasket meg. Man ser at stemningen blir mer amper med en gang man har for mange mennesker i forhold til plass eller ressurser, som i rushtiden i Oslo, i drosjekø eller når det er salg på en vare det er lite igjen av. Det skal veldig lite til før mennesker blir smålige og aggressive; det skjer så snart de føler at det de mener de har krav på er truet av noen andre, nesten samme hvor ubetydelig dette er. Jeg har f.eks. opplevd å bli dratt bakover da jeg skulle på bussen, fordi en fyr bak meg mente han hadde kommet til bussholdeplassen før meg og derfor skulle gå på først, til tross for at det var mer enn nok seter. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Jeg tror dette har litt med det samme man opplever i trafikken. Under rushtidskjøring snegler alle seg frem på en forutsigbar måte, men straks det kommer ett regnskyll, eller et lite snøfall enl. skaper det usikkerhet og folk gjør uforutsette handlinger, som kan skape irritasjon og enda flere irrasjonelle handlinger. Jeg tror det ganske enkelt er slik at folk blir stresset, og når det er noe som står på spill; handlekø, hjemtur, komme seg på hytta osv. skaper det irritasjon fordi man opplever at noen er i veien for en selv. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Jeg tror dette har litt med det samme man opplever i trafikken. Under rushtidskjøring snegler alle seg frem på en forutsigbar måte, men straks det kommer ett regnskyll, eller et lite snøfall enl. skaper det usikkerhet og folk gjør uforutsette handlinger, som kan skape irritasjon og enda flere irrasjonelle handlinger. Jeg tror det ganske enkelt er slik at folk blir stresset, og når det er noe som står på spill; handlekø, hjemtur, komme seg på hytta osv. skaper det irritasjon fordi man opplever at noen er i veien for en selv. Det vil si idioter, altså. Jeg har alltid et skyhøyt stress level. Jeg prøver uansett ikke å ta livet av meg selv. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Jeg tror dette har litt med det samme man opplever i trafikken. Under rushtidskjøring snegler alle seg frem på en forutsigbar måte, men straks det kommer ett regnskyll, eller et lite snøfall enl. skaper det usikkerhet og folk gjør uforutsette handlinger, som kan skape irritasjon og enda flere irrasjonelle handlinger. Jeg tror det ganske enkelt er slik at folk blir stresset, og når det er noe som står på spill; handlekø, hjemtur, komme seg på hytta osv. skaper det irritasjon fordi man opplever at noen er i veien for en selv. Det vil si idioter, altså. Jeg har alltid et skyhøyt stress level. Jeg prøver uansett ikke å ta livet av meg selv. Hver for oss er nok ikke eget stress særlig vanskelig å håndtere, men når "alle" blir stresset ... Jeg har i hvert fall lært meg å sette ned hastigheten betraktelig (hvis det er mulig uten å stresse opp andre bilister enda mer ...), og konsentrere vettet enda bedre om selve trafikkbildet Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Det vil si idioter, altså. Jeg har alltid et skyhøyt stress level. Jeg prøver uansett ikke å ta livet av meg selv. De fleste mennesker er idioter hvis forutsetningen er at man mener at en selv og ens egne gjøremål er viktigere enn alle andres og disse dermed ikke har noen rett til å stå i veien for deg. Det er det signalet man får fra flertallet av menneskene i rushtiden og andre pressede situasjoner. Gitt hvordan enkelte kjører i Oslo er det åpenbart at det er mange som mener at deres gjøremål er så viktige at det er verdt å sette andres liv og helse på spill. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Det vil si idioter, altså. Jeg har alltid et skyhøyt stress level. Jeg prøver uansett ikke å ta livet av meg selv. De fleste mennesker er idioter hvis forutsetningen er at man mener at en selv og ens egne gjøremål er viktigere enn alle andres og disse dermed ikke har noen rett til å stå i veien for deg. Det er det signalet man får fra flertallet av menneskene i rushtiden og andre pressede situasjoner. Gitt hvordan enkelte kjører i Oslo er det åpenbart at det er mange som mener at deres gjøremål er så viktige at det er verdt å sette andres liv og helse på spill. Der har du et veldig bra poeng. merket fort man ble stresset hvis jeg kjørte sørpå. Lenke til kommentar
Politrikks Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 pga mange mennesker på lite område skaper større sjanser for konflikter. Er ikke dette en myte? Det ville overrasket meg. Man ser at stemningen blir mer amper med en gang man har for mange mennesker i forhold til plass eller ressurser, som i rushtiden i Oslo, i drosjekø eller når det er salg på en vare det er lite igjen av. Det skal veldig lite til før mennesker blir smålige og aggressive; det skjer så snart de føler at det de mener de har krav på er truet av noen andre, nesten samme hvor ubetydelig dette er. Jeg har f.eks. opplevd å bli dratt bakover da jeg skulle på bussen, fordi en fyr bak meg mente han hadde kommet til bussholdeplassen før meg og derfor skulle gå på først, til tross for at det var mer enn nok seter. Dette er bare synsing. Jeg tenkte på noe mer håndfast. På den annen side kan man si det heller er slik at man har lettere for å begå kriminell adferd i en situasjon hvor sjansen for å bli tatt er minimal. Dette kan være tilfelle på landet og i byer. Lenke til kommentar
Hexafix Skrevet 18. september 2012 Forfatter Del Skrevet 18. september 2012 Folk i oslo er sikker i mindre godt humør fordi Oslo er en stygg, sliten og herjet by. Det er også flere gater hvor det ikke er mulig å se hvite folk og dette er svært sentrumsnære gater. Det er også slik at store deler av Oslo så er det lenge mellom hver gang man hører norsk så jeg får alltid følelsen av å være i utlandet. Det er også flere og flere bygninger som har midtøsten stil og moskeer som gjør at følelsen av å være i et arabisk land forsterkes kraftig. Jeg har ikke hatt denne følelsen hverken i Stockholm eller København til tross for det er byer som jeg kjenner godt. Ingen byer i europa er så preget av multikultur enn det oslo er. Jeg tror at det kan være årsaken til at det er mer vold og krim i Oslo. Det er flere kulturer som møtes og det skaper også større skiller. Alle kulturer er forskjellige og gruppene vil føle seg mest mulig hjemme for de har jo selvfølgelig hjemlengsel. De hadde ikke kommet til Norge om de ikke måtte. Slik er det ikke lenger. Nå er det slik at folk kommer til Norge fordi dem kan få det bedre. Ikke fordi dem er truet. Det kunne kommet minst like mye for 20-30 år siden som i dag. Etter flere analyser av Oslo som by og Norge som land så har jeg kommet frem til at folketallene ikke stemmer. Dette har jeg resonert ved å registrere antall hus og leiligheter og beregne folkmengdene. Siden jeg reiser mye så har jeg utviklet gode innblikk så jeg ser dette veldig lett. I følge mine beregninger så er det ca 2 millioner nordmenn i Norge og ca en halv million innvandrere. Det faktiske folketallet er derfor nærmere 2,5 millioner. For de som motsier meg så er det bare å analysere dette selv. Selv om det ikke har så veldig mye med selve tema å gjøre så er det likevel releavant. Alt om folketallet er bare juks. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Alt om folketallet er bare juks. I så fall er vel det en "sannhet" verdt en egen tråd, kanskje? Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Etter flere analyser av Oslo som by og Norge som land så har jeg kommet frem til at folketallene ikke stemmer. Dette har jeg resonert ved å registrere antall hus og leiligheter og beregne folkmengdene. Siden jeg reiser mye så har jeg utviklet gode innblikk så jeg ser dette veldig lett. I følge mine beregninger så er det ca 2 millioner nordmenn i Norge og ca en halv million innvandrere. Det faktiske folketallet er derfor nærmere 2,5 millioner. For de som motsier meg så er det bare å analysere dette selv. Selv om det ikke har så veldig mye med selve tema å gjøre så er det likevel releavant. Alt om folketallet er bare juks. Vel, for å kunne etterprøve dine analyser, så må vi nesten få presentert metoden du har benyttet for analysene dine. Eller er det slik å forstå at du bygger tallet på dine egne observasjoner fra bil, fly, etc.? I så fall tror jeg raskt det kan konkluderes at du bygger tallene dine på en ganske så syltynn metode Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå