mofomofo Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Fortauene må være ganske smale for at de skal forårsake voldtekt! 2 Lenke til kommentar
jaakervik Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Hvem har sagt at smale fortau forårsaker voldtekt? Lenke til kommentar
Hexafix Skrevet 10. august 2012 Forfatter Del Skrevet 10. august 2012 Jeg har sagt at en kombinasjon av smale fortau og mange mennesker er en faktor som skaper mye provokasjon og deretter vold og faenskap. 1 Lenke til kommentar
PeterB Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Muslimimport, Schengen og litt helgefyll forklarer nesten all vold og kriminalitet i Norge. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Det var da veldig bastant. Jeg trur ikke på det du sier. Kan du bevise det for meg? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 (endret) Muslimimport, Schengen og litt helgefyll forklarer nesten all vold og kriminalitet i Norge. Hvis det skyldes Schengen, hvordan forklarer du at økningen i voldskriminalitet skjedde i årene før Norge undertegnet Schengenavtalen, og at voldsstatistikkene har vært stabile siden det? Og om det skyldes muslimsk innvanding, at at den er stabil tross at afrikanske og asiatiske innvandreres andel av befolkningen er noe sånt som doblet i samme periode? Kilde: SSB. Geir Endret 10. august 2012 av tom waits for alice 3 Lenke til kommentar
PeterB Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Stol ikke på SSB. De har løyet og fortiet og fovrengt mye ift f eks innvandring. 2 Lenke til kommentar
Hexafix Skrevet 10. august 2012 Forfatter Del Skrevet 10. august 2012 Stol ikke på SSB. De har løyet og fortiet og fovrengt mye ift f eks innvandring. Det hadde ikke forundret meg i det hele tatt om dette var et faktum. 2 Lenke til kommentar
PeterB Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Stol ikke på SSB. De har løyet og fortiet og fovrengt mye ift f eks innvandring. Det hadde ikke forundret meg i det hele tatt om dette var et faktum. Det er ikke noe å lure på engang. De har avslørt seg igjen og igjen og igjen. 1 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 (endret) Men, det er såklart bare synsing fra deres side. Eller? Endret 10. august 2012 av Skurupu Lenke til kommentar
PeterB Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Men, det er såklart bare synsing fra deres side. Eller? SSB har observerbart og beviselig og åpent løyet nesten konstant. Grunnen kan bare være politiske føringer. 1 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Virkelig? Har du noen kilder på det? Beklager at jeg ikke tar en random internettbruker på ordet. 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Stol ikke på SSB. De har løyet og fortiet og fovrengt mye ift f eks innvandring. Da er neste spørsmål: Hva er det SSB lyver om her? At andelen ikke-vestlige innvandrere er doblet, eller at voldskriminaliteten ikke har øket? De sistnevnte tallene har SSB fra politiet, betyr det at politiet også lyver om dette? Geir SSB har observerbart og beviselig og åpent løyet nesten konstant. Grunnen kan bare være politiske føringer. Da går jeg ut fra at du kan vise til konkrete observasjoner og legge frem bevisene. Det skulle være nok av eksempler om jeg forstår deg rett. Geir 3 Lenke til kommentar
Hexafix Skrevet 10. august 2012 Forfatter Del Skrevet 10. august 2012 Jeg vil også tilføye en sammenligning av Oslo og for eksempel København. I oslo så opplever jeg at det vanskelig å betale med kontanter eller veksle kontanter fordi aktørene er svært redde for falske penger. Jeg har opplevd problemer med å få tak i varer på grunn av hvitvasking. Alt er på en måte mer utsatt i Oslo. Folk er også for fine slik at alt skal være perfekt. Ellers så er Oslo en møkkete by, parkene er møkkete og det flyter sprøyter, spy og piss. Elva er så møkkete at det lukter avføring. Parkene er grå og triste. Som sagt så er fortauene og veiene smale og det vanskelig å holde oversikt. Men i København så er det rent og fint i parkene, rent vann, store fine fortau og veier, Det er også en fordel med store veier slik at det ikke blir så mye støv i lufte som det har lett for i trange Oslo gater. Folk er vennlige i København, har aldri vært redd uansett om det har vært natt eller dagen. Men i Oslo så er jeg redd. Forbanna møkkabyen Oslo. Fysj og fysj.... Det er vanskelig å trives i Oslo. 2 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 (endret) Vell, jeg synes Oslo er helt fantastisk. Jeg kan gå helt fritt rundt hvor som helst i byen, når som helst på døgnet, og føle meg helt trygg. Dette med å ikke få betalt med kontanter er noe jeg aldri har opplevd. Dette er også første gang jeg noensinne hører om dette problemet. --- Ifølge Amerikanske CBS MarketWatch er Oslo en av de aller tryggeste byene i hele verden. Kilde: http://www.marketwatch.com/story/worlds-most-safe-dangerous-cities Endret 10. august 2012 av Skurupu Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Nå har jeg som kjent emigrert til Bergen, og har lite erfaring med Oslos natteliv av idag. Forsåvidt enig i beskrivelsen av København. Men jeg går trygt i London om natten også. Londons innbyggere er neppe helt enig. Så det kan være at man føler det anderledes som turist enn som innfødt. Det som er eksotisk i utlandet oppfattes lettere som plagsomt i hjemlandet. Jeg har gått alene gjennom de svarte bydelene i New Orleans også, uten at jeg følte det truende på noen måte. Mine hvite amerikanske venner trodde jeg var gal. (Jeg gikk forøvrig feil, turen var ikke planlagt.) Geir Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Har vært på byen i Oslo svært mange ganger i løpet av mange år og jeg har aldri sett en eneste slåsskamp, og har aldri følt meg utrygg. Disse "observasjonene" til TS høres ut som oppspinn. 1 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Jeg vil også tilføye en sammenligning av Oslo og for eksempel København. I oslo så opplever jeg at det vanskelig å betale med kontanter eller veksle kontanter fordi aktørene er svært redde for falske penger. Jeg har opplevd problemer med å få tak i varer på grunn av hvitvasking. Seriøst? Jeg og dama kjører budsjett, og betaler med kontanter over hele Oslo uten noe problem. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Men, det er såklart bare synsing fra deres side. Eller? Jeg regner ikke med at han kommer til å svare med noen kilder, de profilene pleier aldri det, så jeg svarer like godt for han Såvidt jeg kan se lyver aldri SSB, de svindler eller lurer heller ikke men det hender de går ut med tall som oppfattes og brukes misvisende og der de ser ut til å være mindre interesserte i å rette opp i disse "missforståelsene". Mitt beste eksempel på dette er hvordan vi for ett par år siden fikk slått opp tall om at Norge tjente per innvandrer, noe som har blitt brukt som bevis fra mange her inne, samt politikere, på at vi slettes ikke taper penger på dette, slik mange av oss har hevdet lenge, men tvertimot går godt i pluss. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2836877.ece Innvandrerregnskap går i pluss Man legger altså tall som man vet er ekstremt mangelfulle, men tar ikke ansvaret og presiserer hva disse faktisk betyr. Inntrykket og sannheten som sto igjen etter denne saken var at all innvandring gikk i pluss, kun noen få av oss reagerte på hvor åpenbart mangelfulle disse tallene var. 2 Lenke til kommentar
Hexafix Skrevet 12. august 2012 Forfatter Del Skrevet 12. august 2012 Jeg vil også tilføye en sammenligning av Oslo og for eksempel København. I oslo så opplever jeg at det vanskelig å betale med kontanter eller veksle kontanter fordi aktørene er svært redde for falske penger. Jeg har opplevd problemer med å få tak i varer på grunn av hvitvasking. Seriøst? Jeg og dama kjører budsjett, og betaler med kontanter over hele Oslo uten noe problem. ja, men dette gjelder mest i sentrum. Når jeg skal betale med kontanter så blir ekspeditørene alltid skeptiske og jeg har flere ganger blitt henvist til veksleautomater eller til andre butikker for å veksle. Det er sånn som gjør meg forbanna og jo mer forbanna folk er jo større mulighet er det for at det blir mer vold. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå