Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sigarettmerke i pannen...

Anbefalte innlegg

Hei.

For tre dager siden stumpet noen to sigaretter i pannen min (jeg var med på det) og det har blitt to solide svimerker. De er ikke veldig dype, men man ser dem ganske godt.

Jeg vet hvor utrolig idiotisk det var, og vil helst ikke høre mer om det. Vil dette bli merker man ser godt resten av livet? Kan jeg gjøre noe for å minske disse merkene? Og hvordan vil disse merkene se ut med tiden?

Jeg setter pris på hjelpende svar. Anonym poster: 59ab565dd08e4f566cb6bc15802703f2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar!

Det er umulig å svare på uten å se merkene, men det skal en del til før en får veldig synlige arr. Det du bør gjøre nå er å holde det reint, luftig og ikke plukke på det.

Jeg tipper det vil bli nærmest usynlig med tiden.

Jeg har tatt et plaster med bacimycin på nå for å rense det for "gugg", men kan ta bilde i morgen.

Lenke til kommentar

Legg på litt bacimysin ja. La det tørke. Så tar du vaselin kjøpt fra apoteket og smører godt. Ha på en liten flik med Mefix, det får du også på apoteket. Er selvklebende greier som sitter godt når de først sitter. Passer mye bedre enn plaster og lignende, siden det puster veldig bra.

Dette er altså det jeg gjør selv på ett brannsår jeg fikk på leggen, etter råd fra sykepleiere på ullevål.

Lenke til kommentar

Jeg setter pris på hjelpende svar. Anonym poster: 59ab565dd08e4f566cb6bc15802703f2

skulle det mot all formodning bli ett stygt arr kan du søke om å få det fjernet på statens regning, (personer med hareskår, og andre "sjenerende" merker i ansiktet pleier å få slike kosmetiske inngrep dekket, eller store deler av det dekket).

-frank

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...