Gå til innhold

[Løst] Ingen lyd i Subwoofer

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nettopp kjøpt meg en XTZ 99 W 10.16, men får ikke lyd i subwooferen, og den er koblet til en Yamaha RX V-671 receiver.

Bruker en slik kabel: http://www.clasohlson.com/no/Videokabel-audiokabel/Pr324013000 (10m) som jeg trodde kom til å fungere fint sammen med den, men får ikke noe lyd i det hele tatt..

Kan det være kabelen det er noe i veien med?

Har vært inne i oppsettet for receiveren å satt opp at jeg skal ha lyd ut via subwoofer, men er fremdeles helt dødt..

Når jeg kobler lyd direkte fra RCA ut på lydkortet mitt og inn i subwooferen, får jeg faktisk lyd.

Så da lurer jeg på om noen har peiling på hva som er galt?

Er det selve kabelen som er av feil type?

På forhånd takk for innspill! :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm..

Har jo lest igjennom den flere ganger, og gjort det som står forklart. (Koble kabelen i Subwoofer utgangen på receiveren), også koble til en y-splitt, forså å koble til RCA inngang bakpå subwooferen, men kommer ingen lyd, bare kjempesvak susing når jeg kjører "test toner"..

Lenke til kommentar

Vel.

Siden du kan sjekke om høytalerene er koblet inn rett så kan det jo være noe så enkelt som et kontaktproblem da mest sannsynlig på forsterkersiden siden du nevner du får lyd om du kobler det rett inn i en annen kilde(eventuelt kabelen om du bruker en annen kabel når du tester andre kilder)

Lenke til kommentar

Nå fikk jeg lyd i subben ved å bruke Audio Out..

Men er litt skeptisk til å bruke den?..

Edit:

Jeg fikk det endelig til å fungere etter å ha knota i flere timer med innstillingene på Yamahaen! Tusen takk for all hjelp! :green:

Endret av freddyd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...