freddyd Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Hei! Jeg har nettopp kjøpt meg en XTZ 99 W 10.16, men får ikke lyd i subwooferen, og den er koblet til en Yamaha RX V-671 receiver. Bruker en slik kabel: http://www.clasohlson.com/no/Videokabel-audiokabel/Pr324013000 (10m) som jeg trodde kom til å fungere fint sammen med den, men får ikke noe lyd i det hele tatt.. Kan det være kabelen det er noe i veien med? Har vært inne i oppsettet for receiveren å satt opp at jeg skal ha lyd ut via subwoofer, men er fremdeles helt dødt.. Når jeg kobler lyd direkte fra RCA ut på lydkortet mitt og inn i subwooferen, får jeg faktisk lyd. Så da lurer jeg på om noen har peiling på hva som er galt? Er det selve kabelen som er av feil type? På forhånd takk for innspill! :-) Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Litt vanskelig å si uten at du forteller hvor du har koblet den på forsterkeren osv Lenke til kommentar
freddyd Skrevet 9. august 2012 Forfatter Del Skrevet 9. august 2012 Har kobla den i utgangen hvor det står "subwoofer", er ikke så mange andre måter å koble den på, såvidt jeg vet? Altså, med RCA kabelen som jeg sendte link til ovenfor :-) Er helt grønn på det der området.. Lenke til kommentar
Ethe Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Leste veldig fort imellom denne sia: http://www.manualowl.com/m/Yamaha/RX-V671/Manual/249489?page=5 Kabelen du har skal også virke Ville nok gått inn på innstillingene til forsterkeren igjen jeg og gått over bruker manualen Lenke til kommentar
freddyd Skrevet 9. august 2012 Forfatter Del Skrevet 9. august 2012 Hm.. Har jo lest igjennom den flere ganger, og gjort det som står forklart. (Koble kabelen i Subwoofer utgangen på receiveren), også koble til en y-splitt, forså å koble til RCA inngang bakpå subwooferen, men kommer ingen lyd, bare kjempesvak susing når jeg kjører "test toner".. Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Har du testet denne YPAO greia eller? (side 7 i den linken fra rett over her) Ser ut som om du skal ha mulighet for å sjekke om høytalerne er koblet i korrekt Lenke til kommentar
freddyd Skrevet 9. august 2012 Forfatter Del Skrevet 9. august 2012 Nei, har ikke det. Så ikke for meg at den kom til å utgjøre noen forskjell siden jeg ikke fikk lyd i subwooferen når jeg prøvde de der test tonene. Kan hende jeg tar feil?.. Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Vel. Siden du kan sjekke om høytalerene er koblet inn rett så kan det jo være noe så enkelt som et kontaktproblem da mest sannsynlig på forsterkersiden siden du nevner du får lyd om du kobler det rett inn i en annen kilde(eventuelt kabelen om du bruker en annen kabel når du tester andre kilder) Lenke til kommentar
freddyd Skrevet 9. august 2012 Forfatter Del Skrevet 9. august 2012 Hm.. Jeg prøvde å koble kabelen direkte inn i et lydkort, og da fikk jeg lyd ut i subwooferen.. Så tror det er noe galt med selve receiveren.. :-/ Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Nå har jeg ikke førstehånds-kunnskap om denne forsterkeren (ei heller mange andre da jeg bor i blokk med sure mennesker), men sist jeg hadde stereoanlegg så hadde man mulighet for å skru av/på sub via en eller annen meny på forsterkeren. Et kjapt googlesøk ga meg denne, kanskje det hjelper deg? http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20111203123803AAM1f9K Lenke til kommentar
freddyd Skrevet 9. august 2012 Forfatter Del Skrevet 9. august 2012 Hehe.. Har gjort som de foreslo, stilt høyttalerne på "small" og crossoveren på 80hz, men det er like dødt for det.. Skal prøve YPAO funksjonen å se om den finner subben, lever med et lite håp enda.. :-) Lenke til kommentar
freddyd Skrevet 9. august 2012 Forfatter Del Skrevet 9. august 2012 (endret) Nå fikk jeg lyd i subben ved å bruke Audio Out.. Men er litt skeptisk til å bruke den?.. Edit: Jeg fikk det endelig til å fungere etter å ha knota i flere timer med innstillingene på Yamahaen! Tusen takk for all hjelp! Endret 9. august 2012 av freddyd Lenke til kommentar
Ethe Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Derfor du kjører kraft forsterker istedet for receiver Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå