Jentungen2 Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Rose i min egen hage Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Bommer noe på fokuset her,men kompen er ypperlig;) Lenke til kommentar
Jentungen2 Skrevet 8. august 2012 Forfatter Del Skrevet 8. august 2012 (endret) Ser nå at selve rosa som var i fokus kunne vært skarpere, men det var litt vrient :-) Bare en `micro`millimeter til høyre eller venstre så er det ute av fokus på denne brennvidden. Noen tips ? Takk for tilbakemeldingen din, var litt usikker på kompen også, fint at du liker den :-) Endret 8. august 2012 av Jentungen2 Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Bra utsnitt og fine farger. Ikke helt skarpt, men liker det jeg ser uansett! 4'er! Lenke til kommentar
Jentungen2 Skrevet 8. august 2012 Forfatter Del Skrevet 8. august 2012 Bra utsnitt og fine farger. Ikke helt skarpt, men liker det jeg ser uansett! 4'er! Takk for det :-) Lenke til kommentar
Terje Solfugl Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Som de over har sagt.. Lenke til kommentar
Jentungen2 Skrevet 8. august 2012 Forfatter Del Skrevet 8. august 2012 Som de over har sagt.. Takker :-) Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Jeg og liker det kjempegodt og gleder meg til å se mer. Rosen står jo til og med etter at frosten kommer. Tenk deg roseknoppen i frost når sola skinner på. Kanskje med noe snø ved føttene Ps, hva har du som bakgrunn ? Lenke til kommentar
Jentungen2 Skrevet 9. august 2012 Forfatter Del Skrevet 9. august 2012 (endret) Takk for det, Jentungen Der beskrev du nok ett av mina mange drømmebilder Får trene frem til frosten kommer. Brukte bare ett mørkt laken som bakgrunn, det må prøves ut litt mere etterhvert. Ha en flotters dag Endret 9. august 2012 av Jentungen2 Lenke til kommentar
Astrid E. Saltveit Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Det meste er jo sagt her, men jeg gjør meg noen tanker om skarpheten. Som Jan Erik er inne på har du vel bommet litt på fokuset. Det som kan være en hjelp når du fotograferer håndholdt er å bruke seriefotografering og bare fyre løs - siden marginene er så små når en kommer så tett på vil det da gjerne være en viss forskjell både hvor fokuset treffer og hvor skarpt det generelt blir. Ellers er jo her lukkertiden på 1/15 s veldig lang - med mindre du har brukt stativ og det har vært vindstille. I så fall er det lurt å bruke manuell fokus og forstørre motivet opp på skjermen for å finjustere fokuset før du knipser. Bruk da gjerne selvutløser eller fjernkontroll og skal du virkelig pirke kan du også felle ned speilet før opptak for å ungå den vesle rystelsen som det gir. De uskarpe bladene synes jeg fungerer fint, og det samme med bakgrunnen. Personlig kunne jeg tenke meg litt mer luft i toppen, evnt. et lite kutt i høyre side - bare for å pirke ;D Lenke til kommentar
Jentungen2 Skrevet 16. august 2012 Forfatter Del Skrevet 16. august 2012 Hadde glemt bort bildet for en liten stund, men så kommentaren din nå, takk for tankene dine rundt dette med at jeg ikke har fått det skarpt, sliter litt med det med teleobjektivet mitt, så dette var fine tips å ta med seg i videre fotoarbeide :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg