kaaasen Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 (endret) Foxtrot-Uniform-Charlie-Kilo Tango-Hotel-Echko Papa-Oscar-Lima-India-Charlie-Echo Wow. Du er bad-ass altså. :rolleyes: Endret 19. juli 2013 av kimaasen 6 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 (endret) Hvordan er lovene når det kommer til alkotest? Jeg er av det inntrykket at politiet kan tvinge deg med på stasjonen eller legevakten for å ta blodprøve enten du har drukket eller ikke. I USA kan de faktisk gi folk bot og ta ifra folk sertifikat for DUI selv om det ikke ligger tilrette noen god grunn for det. Det løses så i retten. Men det er nå noe annet her i Norge regner jeg med. Jeg tror mange sier man må oppgi personnnummer fordi de ikke helt vet hva personnummeret egentlig er. 010180 12345 er et fødselsnummer: De fem siste sifrene er personnummeret, og det er kun de seks første man må oppgi til politiet. Så du har rett. Jeg ser det for meg: Politibetjent på byen spør deg om fødselsnummer av en eller annen grunn. Du sier nei, du vet rettighetene dine. Betjenten tar ikke nei for et svar, han kan ikke ta feil. Han hver stemmen din og sier at det blir glattcelle eller avhør på stasjonen hvis du ikke oppgir det. Du sier nei og blir så lagt i jern og fraktet til stasjonen der du sitter og gråter og sier at du vet rettighetene dine. Du blir så sluppet fri med en slengbemerkning om at du bør være vennlig mot politiet neste gang eller så blir det med på stasjonen igjen. Du anmelder og saken blir håndtert av spesialenheten for politisaker. Saken blir henlagt etter to måneder pga. bevisets stilling eller politiet blir frikjent fordi det ikke forelegger grunn til feilbehandling utført av politiet. Case closed. Slik jeg ser det som mer sannsynlig i virkeligheten. Kanskje hvis du har en svært god advokat, men hvem har nå det. Endret 19. juli 2013 av FrihetensRegn Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 20. juli 2013 Del Skrevet 20. juli 2013 Mange sofatøffinger her. § 333. Med Bøder eller med Fængsel indtil 3 Maaneder straffes den, som for et Stevnevidne, en Polititjenestemand eller iøvrigt for nogen offentlig Myndighed negter at opgive Navn, Fødselsdato, Fødselsaar, Stilling eller Bopæl Mao, bare si hvem du er og hvor du bor så er mye løst. Forøvrig kan politiet visitere deg (ikke ransaking) om dunker anholdt (politiet har tatt kontakt med deg). De kan også visitere deg etter ID om du ikke har med, og detter grunn til å tro at du lyver. 1 Lenke til kommentar
fRdz Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 (endret) Sikkert gammel trød men til de som sier det er helt "greit" å bli ransjekket har ikke opplevd det mye. Ja, jeg skal nok innrømme at jeg brukte en del narkotia i disse tider men måten politi kan oppføre seg på for å få informasjon ut av deg kan være rett kvalmende. Når de står å flirer deg i trynet, får deg til å strippe ned til bare skinnet skal jeg nok mene de fleste får en annen tone. Noen ganger vil politiet gå meget langt i trusslene for å få deg til å snakke, det er derfor det er viktig å vite hva politiet kan og ikke kan. Ikke la deg bli et insekt de bare kan tråkke på! Det er meget nedverdigende å bli trakkassert av politiet rett fordi de ikke har bedre ting å gjøre. Kjenner mange, rett kansje hasjrøykere i "vanlige" borgeres øyne; men helt greier, snille mennesker, som har blitt stoppet av politi nesten daglig flere uker i strekk og ikke har hatt kunnskap eller rett vært så redd for konsekvensene at de har bare tolerert det og latt trakasseringen fortsette, til slit både psykisk og fysisk. Endret 7. september 2013 av fRdz Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 Åh. Jeg var sikker på at det var spørsmål om vennskapskamp mellom ungdommer med rusproblemer eller omsorgssvikt og politifolk i fotball. ... Heh. Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Jeg skjønner ikke dette. Det forventes at politiet skal kunne løse alle sine oppgaver, men det går likevel sport i å gjøre det så vanskelig som mulig for dem. Det er forakt for, og missbruk av personvernet. Men klart, har jeg ugler i mosen, vil jeg heller ikke la dem undersøke meg. Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Har du ugler i mosen, så håper jeg de tar en skikkelig sjekk av deg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå