Chad Thundercock Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Hele tråden er lol. 7 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 tull, det har noe med å stå opp for sine rettigheter slik at man unngår en politistat. Gjesp. Om du er så redd for en politistat, hvordan tror du den ville oppstått? Ved at alle er kverulante og avvikende, eller ved at alle bare er vanlige folk? Ja hvordan ville den oppstått. At politi gikk ut å sa; nå har vi for mye makt? Lenke til kommentar
Langbein2234 Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 tull, det har noe med å stå opp for sine rettigheter slik at man unngår en politistat. Gjesp. Om du er så redd for en politistat, hvordan tror du den ville oppstått? Ved at alle er kverulante og avvikende, eller ved at alle bare er vanlige folk? Ja hvordan ville den oppstått. At politi gikk ut å sa; nå har vi for mye makt? Tror både du og trådstarter ville hatt godt av en tur til en virkelig politistat.. 8 Lenke til kommentar
mofomofo Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Det er et lite dilemma dette. På den ene siden ønsker man generelt å ikke bli harselert med, men på den andre siden vil man hjelpe politiet (siden politiet representerer staten som igjen representerer folket og deg). Derfor kan man si at man kaster bort sine egne penger (via skatt) ved å kaste bort politiets tid. 2 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Tror både du og trådstarter ville hatt godt av en tur til en virkelig politistat.. Hva vet du om det? 1 Lenke til kommentar
Langbein2234 Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Tror både du og trådstarter ville hatt godt av en tur til en virkelig politistat.. Hva vet du om det? Hva jeg vet om det? Det var et forslag. Dere skriver som om vi bor i Hviterussland 2 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Hva jeg vet om det? Det var et forslag. Dere skriver som om vi bor i Hviterussland Det er dine psykotiske fantasier, hva de har med meg å gjøre vet jeg ikke. Ta pillen din! Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 (endret) - Politibetjenten sier foreksempel, "Vi har hatt noen innbrudd i nærheten av området, er det greit om jeg tar en titt inne i bilen din?". Svar foreksempel "Jeg vet du bare gjør jobben din, men jeg gir ikke min tillatelse til ransaking av bilen". For å utføre en ransaking må politibetjenten enten ulovlig ransake bilen din, eller så må det foreligge en skjellig grunn til mistanke om at det er noe ulovlig i bilen. Når man sier nei til dette, så er det jo svært misstenkelig. Det eneste man oppnår er at det vil ta lengere tid. Alt det andre i du skriver i førstepost er helt unødvendig. Det er bare å være helt normal, og gjøre det man blir bedt om, og så dra... Ikke noe vits i å gjøre dette mer avansert enn hva det er. Du kan bli pålagt alkotest - narkotest, på stedet. -Da må du blåse. Politiet kan ved kontroll beordre deg ut av bilen. -Da må du ut av bilen Nei. Du må ikke... Du kan jo nekte, og med det forlenge kvalitetstiden med politiet (...) Endret 9. august 2012 av turbonello 2 Lenke til kommentar
Langbein2234 Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Hva jeg vet om det? Det var et forslag. Dere skriver som om vi bor i Hviterussland Det er dine psykotiske fantasier, hva de har med meg å gjøre vet jeg ikke. Ta pillen din! Hør på forslaget mitt.. tror du ville fått et mer nøkternt syn på verden rundt deg 2 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Hør på forslaget mitt.. tror du ville fått et mer nøkternt syn på verden rundt deg Ingen fare, du er nok en person jeg overser når det gjelder råd. 4 Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 tull, det har noe med å stå opp for sine rettigheter slik at man unngår en politistat. Gjesp. Om du er så redd for en politistat, hvordan tror du den ville oppstått? Ved at alle er kverulante og avvikende, eller ved at alle bare er vanlige folk? hva er vanlig folk ? hva er din definisjon? Lenke til kommentar
chokke Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Lurer på hva som vil irritere en irritabel politimann mest, å si ja til at han kan ransake bilen eller si nei til at han kan ransake bilen? Denne tråden minner mest om "morsomme" [irriterende] svar på dagligdags tale. "Ha det?" Hva betyr det, og så skrive mye tekst om ingenting. 1 Lenke til kommentar
fenele Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Dette er vel en tråd om hvilke rettigheter du faktisk har. Om du velger å benytte deg av disse eller ikke driter vel OP i. En irritabel politimann kan bli så irritert han vil men kan ikke gjøre noe mer med det(uten å bryte loven, og dette skjer vel ofte nok). 3 Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 ... Jeg var så forberedt på at dette var en "hvordan var en idiot mot politiet"-tråd, men jeg er positivt imponert over hvor bra dette er skrevet... Etter å ha jobbet 5 år som dørvakt nå, har jeg hatt MYE med politiet å gjøre både direkte å inndirekte, (blitt anmeldt for vold flere ganger, og et par ganger for sextrakkasering; alt har bare vært folk jeg har kasta ut som ikke likte at de havnet i arresten og fikk en heftig bot XD ). Min erfaring er: gjør som politiet sier, ikke vær noe annet enn høflig og avslappet i væremåten og språket, og for all del svar på spørsmål kort og konsist og ikke overdriv, eller lyv. Jeg forstår meg ikke på de idiotene som skal kjøre fra politiet i bil, eller løpe vekk, eller sloss mot politiet, for det som kunne vært et forelegg på et par tusen blir plutselig en fengselstraff, og kanskje man blir ransaket hjemme, og det er fort gjort å ha noe som teknisk sett er ulovlig, (sterke smertestillende man ikke har resept på tells som narkotika, samme gjør sprit over 80%). Kipt å måtte "spikre paller" i 6 mnd når alt man hadde trengt å gjøre var å si "ja betjent jeg er redd jeg har hatt et par pils før jeg hoppet i bilen". Jeg tror unge hadde hatt godt av å lære hvordan man skal forholde seg til politi, for det virker somom amerikanske filmer er det de lærer av nåomdagen XD -frank 6 Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Nå har det seg slik at Politi misbruker en del lover. Som eks kan de ransake alle ved beskylde dem for å være rusa, man burde ha et register der man kan melde ifra om slike ransakelser slik at Politi ikke misbruker slikt.. De kan også på samme måte lett ransake boligen din, som eks hvis de ikke har nok bevis til å få tillatelse ifra jurist.. Uansett er jeg enig med han over å motsette seg politiet er ofte totalt idioti.. 2 Lenke til kommentar
Backslash Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Det generelle rådet er vel å ikke være drittsekk og vanskelig. Personlig hater jeg folk som alltid skal kverulere om alt mulig uansett, og jeg skjønner godt at f.eks. politifolk som sikkert opplever dette oftere enn de fleste kan bli irritert og fristet til å gjøre livet litt ekstra surt for folk som går inn for å være drittsekk av prinsipp. Hvis den aktuelle purkefaen er en person som altså lar seg friste til å gjøre livet surt for folk, så er det bare enda mer grunn til å være fullstendig drittsekk mot vedkommende. Tullingen har jo da vist seg å ikke ha noe i politiet å gjøre. Hva om han skulle finne på å "gjøre livet litt ekstra surt" for noen av andre grunner som f.eks. misunnelse e.l? Lenke til kommentar
Backslash Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Også må det være uhyre gøy for politiet å gang på gang jekke ned sånne tullebukker. Ja, fornuftig å bruke milliarder på et elendig politi så lenge de ansatte der finner på ting som er gøy... gitt. Lenke til kommentar
Backslash Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Blitz tror jo på litt av vært, man skal kunne gi gyldig ID med personnummer hvis ikke kan de ransake deg. Har noe med at politiet må kunne stadfeste din identitet, som oftest vil de ikke ransake deg men de har lov. de kan også som eks få tillatelse til å ransake alle som kommer med toget på Oslo s, ganske vilt.. Feil på feil. Man har ingen plikt til å vise legitimasjon til politiet. Kun navn, adresse og evt. stilling. Kun hvis du nekter å oppgi identiet eller de har grunn til å tvile på at den identiteten du oppgir er riktig, har de grunn til å ransake deg for legitimasjon. Ransaker de deg på gata uten at disse vilkårene er oppfylt, bryter de loven så det synger og skal derfor straffes. 2 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Også må det være uhyre gøy for politiet å gang på gang jekke ned sånne tullebukker. Ja, fornuftig å bruke milliarder på et elendig politi så lenge de ansatte der finner på ting som er gøy... gitt. Les hele innlegget mitt en gang til du, og prøv å forstå situasjonen(e) det er snakk om der. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 "Eventuelt bevis på minst ansvarsforsikring (om det er en grinete snut)." - Dette har jeg aldri hørt at man må ha i bilen sin.. Er det slik at man må kunne vise dem hvilken forsikring du har? Trodde slikt var registrert på bilen og noe politiet lett kunne sjekke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå