C.Liddell Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Min Asus N53SV bærbare PC virker å ha litt problemer med DVD-rom'en. Det er ikke alltid at filmer eller spill registreres etter at jeg har puttet det inn i DVD. Når jeg er inne i min datamaskin står det bare som ukjent. Tror det står UDF-fil eller noe sånn og bildet har kun et kryss over seg. Den sier så at det ikke er noe innhold på platen. Da må jeg løse ut skuffen og sette den inn igjen gjerne en to-tre ganger før maskinen skjønner at jeg faktisk har en CD inni, med innhold I tillegg kommer det ofte lyder fra DVD-rom'en som om den jobber. Dette er lyder som er høyere enn fra harddisken når den jobber som verst. Jeg har prøvd å oppdatere drivere til DVD-rom'en men maskinen mener disse er oppdaterte og fungerer som det skal. Er det noen som har noen ideer???? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Skal ikke være nødvendig med drivere utover det som er i operativsystemet som standard. Er nok et hardware problem. Det er to måter å løse det på, ene er å sende den inn til asus for reparasjon, dette kan fort ta 2-5 uker. Andre er å kjøpe en ny DVD enhet og bytte selv om man er litt fingernem, ny DVD enhet koster ikke allverden (eks: http://www.prisjakt.no/product.php?p=924758 ) og man slipper å være uten maskin i lengre tid. Lenke til kommentar
C.Liddell Skrevet 9. august 2012 Forfatter Del Skrevet 9. august 2012 Ja, har tenkt på å bytte den ut. Å sende den inn til reparasjon passer veldig dårlig nå, når ferien er over og jeg har andre ting å drive med.... Men problemet med å gjøre det sjøl er å finne en som passer til denne PC'n. DVD-enheten er ikke rektangulær som de fleste enheter jeg har sett på. Derfor virker det som et lite prosjekt å finne en som i det hele tatt vil passe inn. Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 hva er det eksakte modellnavnet på enheten ? du kan også se på sidene til de som har laget enheten om de har en oppdatert firmware. eller se om ebay har en billig til salgs Lenke til kommentar
C.Liddell Skrevet 9. august 2012 Forfatter Del Skrevet 9. august 2012 Jeg var inne i enhetsbehandling for å sjekke driveroppdateringer. Under DVD/CD-ROM-stasjoner ligger DTSOFT Virtual CdRom Device og MATSHITA DVD-RAM UJ8A0ASW Begge disse var visstnok oppdatert på driverfronten. Men det er noe galt fordi den er ikke alltid like rask til å løse ut når jeg trykker på utløserknappen og den responderer ikke alltid, eller ganske sjelden når jeg legger i CD og lukker skuffen. Men på skjermbildet når jeg har skrivebord oppe så bruker det å komme opp info på høyre side om hvor mye CPU jobber osv. "miniprogrammer" som ligger der. Ved de siste oppstartene har dette manglet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå