Gå til innhold

Trenger litt hjelp. Hvordan OC Intel ?? samme måte som AMD ?


|SeVen|

Anbefalte innlegg

Hei folkens :)

 

Jeg er og blir en AMD fan! Har en barton som jeg bruker til spilling som jeg har klart å klokke til 2453 mhz, men kjører ikke på det tilvanlig, kjører den på 2.2 mhz somregel, da jeg ikke trenger å kjøre opp vcore mere enn 1.7 da, og ergo ikke trenger å kjøre vifta på fult. (den bråker) Men har skaffet meg en Intel p4 2.8 ghz 800FSB, tenkte jeg skulle prøve å overklokke den litt. Jeg har 0 erfaring med intel klokking siden 300a var kongen på haugen.

 

1. Jeg må ha et HK, hva egner seg best til OC ?

2. Hvordan klokker jeg en INTEL ? Er ikke dens MP "låst" ?

3. Mye Vcore tåler en P4 mot for en XP ?

 

Ser at rundt på verdensforumene her at folk har klart opp mot 5 ghz. hvordan klarer de dette ??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å overklokke en p4 er du nødt til å overklokke FSB. Multiplier er låst på Pentium (hvis ikke du har en Engineering Sample).

 

De som klarer 5 Ghz bruker verken luftkjøling eller vannkjøling eller vapochill. De de vanligvis bruker er flytende nitrogen o.l. Det betyr at det er umulig å holde disse hastigheten lenge (mer enn ett par minutter).

 

(post nr. 100 :woot: )

Lenke til kommentar

skal du ha et bra hovedkort som er bra på overklokking, så er vel dette ett av de bedre, og litt fremtidsrettet..

 

Jeg skal ha akkurat den samme prossesoren som deg og dette [/url]hovedkortet.. Legg ut resultater om hvordan det gikk..

 

Forøvrig kan du sjekke oppsettet mitt til min nye PC her.. tror du det blir bra?? har ikke kjøpt den enda..

Lenke til kommentar
skal du ha et bra hovedkort som er bra på overklokking, så er vel dette ett av de bedre, og litt fremtidsrettet..

 

Jeg skal ha akkurat den samme prossesoren som deg og dette [/url]hovedkortet.. Legg ut resultater om hvordan det gikk..

 

Forøvrig kan du sjekke oppsettet mitt til min nye PC her.. tror du det blir bra??  har ikke kjøpt den enda..

 

Hvorfor kjøper du PC2700 ram ??

 

jeg ville heller gått for Twinmos m/winbound PC3700 vil jo kunne yte mye bedre med det. ! ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...