Gå til innhold

Hvordan snu døgnet etter ferien?


me1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med å prøve å holde seg i nerheten av "riktig" døgnrytme i neste ferie?

This.

 

Etter jeg begynte å stå opp til "normal" tid i ferier (9-10 i stedet for 12-13) så har jeg innsett hvor utrolig mye av dagen jeg har gått glipp av. I tillegg blir søvnen bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er notorisk B- (eller Z-..)menneske, og døgnrytmen pleier alltid å skli ut i ferier uansett. Jeg pleier bare å la være å legge meg siste dagen før jobb, og i praksis døgne. Møter opp på jobb grytidlig, stikker hjem ved 2-3 tiden, og lider meg gjennom siste delen av dagen før jeg endelig kan legge meg ved 9-tiden om kvelden (viktig å ikke legge seg for tidlig).

 

Litt slitsomt å holde ut så lenge, men det går som regel greit, og da er jeg i fin og normal rute fra neste dag. :)

Endret av Sokkalf™
Lenke til kommentar

Det som de 2 siste postene etter meg sier..

 

 

Men nå som "skaden" allerede er skjedd, så er det to måter som jeg selv synes funker.

 

1: Du kan sette alarmen på til det tidspunktet du vanligvis står opp til når du skal på skolen, forhåpentligvis kommer du til å legge deg tidligere på kvelden denne dagen.

 

2: Du kan døgne gjennom natta og være våken hele dagen, og forhåpentligvis komme deg tidligere i seng på kvelden, husk å skru på alarmklokka slik at du dagen etter klarer å stå opp til den tiden du pleier når det er skole.

 

Good Luck :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...