Gå til innhold

iOS er snart den største spill plattformen noen sinne...

Anbefalte innlegg

Ved slutten av 2012 så vil det være 200 millioner som spiller på iOS, noe som gjør det til den største spill plattformen i manns minne.

Les mer info her slik.

Hva er tankene til folk rundt dette? Mange vil nok si som så at det er ikke "ekte" spill og en kan ikke kalle seg for en "gamer" som visstnok skal være noe positivt...?

Personlig synes jeg både iOS og Android spill har vokst opp voldsomt den siste tiden, det er ikke kun lenger forholdsvis enkle spill lenger men fullverdige spill.

Walking Dead er et godt eksempel på at et spill kan faktisk være "bedre" på et nettbrett en dem andre plattformene.

Tanker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes ikke jeg. Finner ingen spill der som jeg spiller mer en 5 minutter. Tenker man håndholdt som iOs/Android er så holder jeg meg heller til Vita og 3DS. Der finner jeg spill som er mye mer av min type, samtidig så spiller jeg disse mer også. Takler ikke simplifisert gameplay som sveip med fingrene, kjøre biler med en tablet ser jeg heller ikke noe for meg

Skytespill på tablets er også helt latterlige, eventyrspill er for simple og historiedrevne storspill finnes ikke på slike plattformer.

Nei da holder jeg meg til PC, PS3, X360, Vita, 3DS, Wii og kommende WiiU til spilling

Har prøvd meg på å spille på iOs/android spill å fant ingenting for meg. Kjøpte til og med Chaos Rings, likte ikke det heller, da ser jeg ingen håp for at jeg skal game på tablets/mobiler

Så du sier at jeg ikke kan kalle meg en gamer om jeg ikke spiller på tablets/mobilspill?

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Er lett for å bli revet med når man ser utvalget og prisene, men jeg blir alltid drita lei det samme oppgulpet som AppStore består av. Er man vant med å game på PC/konsoll så er iOS langt ifra noen erstatter.

Man MÅ ha mus/tastatur eller håndkontroller sammen med skikkelige spill.

Selv om det er over 200mill spillere så er sikkert 90% av dem spille på buss,friminutt,jobb - typer.

Er man først hjemme med storskjerm, lydanlegg o.l. så kan iOS spillene mine vente til eg kanskje gir de litt oppmerksomhet i sengen om kvelden evt på bussen morgenen etter :)

Da jeg avogtil besøker mine foreldre en hel helg klarte jeg ikke spille mer på iPaden der. Endte opp med å kjøpe en PS Vita. Så mye bedre.

Endret av duppsko
Lenke til kommentar
Synes ikke jeg

Synes ikke hva da? Synes du ikke iOS er snart verdens største spill plattform? Det hjelper lite hva noen måte personlig mene, statistikk taler sitt gjør det ikke?

Finner ingen spill der som jeg spiller mer en 5 minutter. Tenker man håndholdt som iOs/Android er så holder jeg meg heller til Vita og 3DS

Ja det er jo fint å flott, men det er fortsatt flere som spiller på iOS en Vita og 3DS.

Skytespill på tablets er også helt latterlige, eventyrspill er for simple og historiedrevne storspill finnes ikke på slike plattformer.

Skal være enig at skytespill er klønete å spille på tablets, men nå er spill så utrolig mye mer en den utrolig forutsigbare sjangeren som er fps den dag idag. At du skriver "historiedrevne storspill finnes ikke på slike plattformer" viser jo bare at du ikke kjenner plattformen bra nok til å burde uttale deg noe?

Nei da holder jeg meg til PC, PS3, X360, Vita, 3DS, Wii og kommende WiiU til spilling

Igjen, kjempe interessant å vite hva du foretrekker. Men det forandrer fortsatt ikke at iOS er straks den største spill plattformen.

Så du sier at jeg ikke kan kalle meg en gamer om jeg ikke spiller på tablets/mobilspill?

Ta på brillene dine, les engang til så har du svaret ditt :)

Mye svar på fjas her nå, men det er til å forvente når ordet tablet og gaming blir skrevet samens. Synes det er utrolig det som holder på å skje nå.

Så mange mennesker har aldri hatt enklere tilgang til så mye spill. Når tilogmed min mor på godt over 50år starter å spille etter å ha fått seg en iPad så gleder det en gammel nerd som meg utrolig.

Det jeg håper nå skal skje er at iOS som en spill plattform vil vokse fra mobiltelefoner og nettbrett og inn i stua på tv skjermen. Ouya skal bli veldig spennende å følge med på i 2013.

Jeg tipper Apple kaster seg etter konseptet med en oppgradert AppleTv rimelig raskt, om dem ikke allerede holder på.

Spennende tider indeed!

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

"Største "mengde dritt"spill plattform" vil jeg heller si. Det er langt mellom de virkelig gode spillene.

Snakker både om iOS og Android. Har knapt sett et spill som går ann å spille mer enn noen minutter i slengen.

Gleder meg forsåvidt litt til Bad Piggies (samme folka som lager Angry Birds) som jeg mener skal komme i dag.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...