Gå til innhold

Avstand mellom viften i pc og hylle?


ONick

Anbefalte innlegg

Jeg skal bygge en ny kraftig stasjonær pc. Den skal stå i en hylle som har full åpning i forkant og bakkant. Men avstanden mellom pcen og taket i hyllen er bare 1cm.

 

Siden viften i det kabinett jeg har tenkt å kjøpe sitter i toppen, vi dette skape problemer med tanke på kjøling??

 

Kabinett: Corsair Obsidian 650D Midi Tower

Vannkjøling: Corsair H100 CORE Hydro Series

CPU: Intel Core i7 3930K

Skjermkort: NVIDIA GeForce GTX 550 Ti

Hovedkort: SUS P9X79 Deluxe, Socket-2011

Strømforsyning: Corsair AX 1200i, 1200W PSU

Div: 2xSSD + 4xHDD + 2 optiske enheter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det merker du vel rask om du belaster prosessoren i prime 95 er vel lurt å ha litt bedre plass en 1 cm men med mindre du ikke trenger å belaste maskinen 100% over tid spørs vel så stort problem det blir.

 

GTX 550 Ti med sine 116 watt strømbruk burde ikke blir så varmt så her er det nok prosessoren som blir varmest. Bare så det er nevnt er 550 TI budsjett kort og langt i fra kraftig.

 

Så jeg tror problemer er minimalt, kanskje det reduserer støynivået litt også.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Det merker du vel rask om du belaster prosessoren i prime 95 er vel lurt å ha litt bedre plass en 1 cm men med mindre du ikke trenger å belaste maskinen 100% over tid spørs vel så stort problem det blir.

 

GTX 550 Ti med sine 116 watt strømbruk burde ikke blir så varmt så her er det nok prosessoren som blir varmest. Bare så det er nevnt er 550 TI budsjett kort og langt i fra kraftig.

 

Så jeg tror problemer er minimalt, kanskje det reduserer støynivået litt også.

 

Takk for svar!

 

Etter å ha målt litt mer nøyaktig fant jeg ut at det bare vil være 7mm klaring, og det kanskje litt i minste laget. Vurderer å snekre litt på hyllen, slik at den blir litt høyere :) , evt. finne et litt lavere kabinett.

 

Ang. skjermkortet vet jeg at det ikke er det kraftigste, men det er den nyeste komponenten i pcen jeg har nå, som jeg tenkte å flytte over. Men jeg skal også revurdere dette :)

 

Om det er andre som har kommentarer på anbefalt avstand mellom vifte og tak/vegg, så kom gjerne dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...