Gå til innhold

Bærbar til rundt 6000,- har to alternativer

Gjest Slettet-AWAn0o

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-AWAn0o

Hei! Trenger litt hjelp til valg av ny pc. Jeg har tenkt å bruke rundt 6000,- på en, og jeg har så langt funnet to alternativer:

- http://www.mpx.no/k/...ku=752556#extra

- http://www.netonnet....0u/170460.3003/

Har ikke noen særlige "krav" og komme med da, men for å gi en liten pekepinn ihvertfall, så bør den kunne kjøre spill som f. eks Shogun 2 best mulig.

Mer konkret så lurer jeg på:

- Hovedforskjellene mellom pc'ene

- Hvilket skjermkort som er best

- Eventuelle fordeler og ulemper med hver pc

Takker på forhånd for all hjelp som jeg eventuelt vil få :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedforskjeller:

*Skjermkort, Nvidia GT 640M er rundt 60% kraftigere enn AMD HD7670M, dette utgjør mye i spill.

*CPU, toshiba har fire kjerner, acer to kjerner, i programmer som utnytter fire kjerner er toshibaen mye kraftigere. De fleste spill utnytter ikke 4 kjerner enda, oftest bare to. Så spillmessig vil det ikke være stor forskjell i de aller fleste spill.

*Acer har 8Gb RAM, Toshiba har bare 4GB. I dag hadde jeg ikke nøyd meg med 4Gb, 8Gb er dog mer enn nok om spilling er det tyngste man gjør.

*Aceren har litt større disk, men regner ikke med dette har så veldig stor betydning.

Andre ting å bite merke i:

Begge har "billigskjermer" med bare 1366 x 768 oppløsning og trolig ikke allverdens bildekvalitet. Men dette er normalt i denne priskategorien.

Kvalitetsmessig holder jeg Toshiba litt bedre enn Acer.

Toshiba har oftest litt bedre høyttalere enn acer om det er viktig.

Totalt sett gir aceren best spillytelse og mest ytelse for pengene med grei margin.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-AWAn0o

Hovedforskjeller:

*Skjermkort, Nvidia GT 640M er rundt 60% kraftigere enn AMD HD7670M, dette utgjør mye i spill.

*CPU, toshiba har fire kjerner, acer to kjerner, i programmer som utnytter fire kjerner er toshibaen mye kraftigere. De fleste spill utnytter ikke 4 kjerner enda, oftest bare to. Så spillmessig vil det ikke være stor forskjell i de aller fleste spill.

*Acer har 8Gb RAM, Toshiba har bare 4GB. I dag hadde jeg ikke nøyd meg med 4Gb, 8Gb er dog mer enn nok om spilling er det tyngste man gjør.

*Aceren har litt større disk, men regner ikke med dette har så veldig stor betydning.

Andre ting å bite merke i:

Begge har "billigskjermer" med bare 1366 x 768 oppløsning og trolig ikke allverdens bildekvalitet. Men dette er normalt i denne priskategorien.

Kvalitetsmessig holder jeg Toshiba litt bedre enn Acer.

Toshiba har oftest litt bedre høyttalere enn acer om det er viktig.

Totalt sett gir aceren best spillytelse og mest ytelse for pengene med grei margin.

Tusen takk for svar, setter stor pris på det :) Jeg klarer aldri å få kontroll på hvordan jeg finner ut hvilket skjermkort som er best. Så er spesielt glad for at du satte det i sammenheng :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...