Gå til innhold

[Løst] [Nokia Lumia 800] MMS fungerer ikke etter oppgradering til Windows Phone 7.5

husd

Anbefalte innlegg

6. august var jeg så dum at jeg oppgraderte min Nokia Lumia 800 til Windows Phone 7.5 og fastwarenummer 1750.0805.8773.12220 via Zune, og alt så ut til å gå greit. Bacup ble også tatt så her var muligheten til retrett også tilstede hvis noe gikk galt, trodde jeg.

Jeg har Telenor abonnement

7. august oppdaget jeg at jeg ikke kunne sende eller motta MMS'er. Tok så kontakt med Nokia Care og la fram problemet. Fikk forslag om å legge inn data for APN, uten at dette gjorde noe utslag på problemet. Kundekonsulenten begynte da å skylde på at Telenor hadde problemer med MMS fortiden, og at dette var årsaken til problemene. Jeg forholdt han at jeg kun hadde kjørt oppdateringer fra Zune, og oppdateringene var vel bare fra Microsoft og Nokia. Jeg kunne ikke registrere at Telenor hadde med filer i oppgraderingen. Jeg ble henstilt å ta kontakt med Telenor da de var årsaken til problemet mente Nokia.

Jeg fikk heller ikke lagt tilbake bacup fra Zune - den stanset med feilmeldingen 801812EO. På internett fant jeg ut at feilmeldingen betyr at det er umulig å legge tilbake backupen som ble tatt før oppgraderingen, da oppgraderingen hadde gjort telefonen inkompatibel med programvareversjonen før oppgraderingen.

På henvendelse til Telenor ble det foreslått å legge inn APN settinger. Det viste seg her at settigene som sto på Telenor sin hjemmeside heller ikke stemte. Jeg la inn de nye settingene med like dårlig resultat. Fikk så forslag om å levere inn telefonen til salgstedet for reparasjon - da det måtte være noe feil med Telefonen.

Jeg informerte Telenor om at med min Nokia E7-00 med tvillingkort som jeg har i reserve fungerer MMS sendinger. Dette tyder da på at det er et eller annet som er feil i oppgraderingssettet fra Microsoft og Nokia. Jeg fikk også forslag om å sette tvillingkortet fra E7'n i Lumia 800'n - dette var jo ikke mulig da formatet på Simkortet til de 2 telefonene er forskjellige.

Jeg føler nå at jeg sitter som en kasteball mellom Nokia og Telenor, og ingen tar ansvar.

Jeg funderer nå på om jeg skal kassere mine Nokia Telefoner, og gå over enten til Iphone eller HTC telefon. Inntil nedgraderingen til Windows Phone 7.5 var jeg ganske godt fonøyd med Lumianen

Spørsmålet mitt nå er om det er noen som får til å benytte MMS med Nokia Lumia 800 etter oppgraderingen til Windows Phone 7.5, og hva jeg eventuelt gjør feil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmålet mitt nå er om det er noen som får til å benytte MMS med Nokia Lumia 800 etter oppgraderingen til Windows Phone 7.5, og hva jeg eventuelt gjør feil

Har en samboer med Lumia 800 og Telenor-abonnement som også opplever samme problem. Ikke mye hjelp i det, men det er nok trygt å anta at dette er en feil som ble innført med oppdateringen. Helvetes Nokia er dog en litt overdrevet reaksjon. MMS er rimelig ukritisk, men feilen bør selvsagt rettes.

Endret av Bardus
Lenke til kommentar

6. august var jeg så dum at jeg oppgraderte min Nokia Lumia 800 til Windows Phone 7.5 og fastwarenummer 1750.0805.8773.12220 via Zune, og alt så ut til å gå greit. Bacup ble også tatt så her var muligheten til retrett også tilstede hvis noe gikk galt, trodde jeg.

Jeg har Telenor abonnement

7. august oppdaget jeg at jeg ikke kunne sende eller motta MMS'er. Tok så kontakt med Nokia Care og la fram problemet. Fikk forslag om å legge inn data for APN, uten at dette gjorde noe utslag på problemet. Kundekonsulenten begynte da å skylde på at Telenor hadde problemer med MMS fortiden, og at dette var årsaken til problemene. Jeg forholdt han at jeg kun hadde kjørt oppdateringer fra Zune, og oppdateringene var vel bare fra Microsoft og Nokia. Jeg kunne ikke registrere at Telenor hadde med filer i oppgraderingen. Jeg ble henstilt å ta kontakt med Telenor da de var årsaken til problemet mente Nokia.

Jeg fikk heller ikke lagt tilbake bacup fra Zune - den stanset med feilmeldingen 801812EO. På internett fant jeg ut at feilmeldingen betyr at det er umulig å legge tilbake backupen som ble tatt før oppgraderingen, da oppgraderingen hadde gjort telefonen inkompatibel med programvareversjonen før oppgraderingen.

På henvendelse til Telenor ble det foreslått å legge inn APN settinger. Det viste seg her at settigene som sto på Telenor sin hjemmeside heller ikke stemte. Jeg la inn de nye settingene med like dårlig resultat. Fikk så forslag om å levere inn telefonen til salgstedet for reparasjon - da det måtte være noe feil med Telefonen.

Jeg informerte Telenor om at med min Nokia E7-00 med tvillingkort som jeg har i reserve fungerer MMS sendinger. Dette tyder da på at det er et eller annet som er feil i oppgraderingssettet fra Microsoft og Nokia. Jeg fikk også forslag om å sette tvillingkortet fra E7'n i Lumia 800'n - dette var jo ikke mulig da formatet på Simkortet til de 2 telefonene er forskjellige.

Jeg føler nå at jeg sitter som en kasteball mellom Nokia og Telenor, og ingen tar ansvar.

Jeg funderer nå på om jeg skal kassere mine Nokia Telefoner, og gå over enten til Iphone eller HTC telefon. Inntil nedgraderingen til Windows Phone 7.5 var jeg ganske godt fonøyd med Lumianen

Har selv oppgradert min Lumia 800 med Netcom ab som ikke har noe problem å sende MMS. Kanskje noen flere som har Netcom kan bekrefte dette?

Lenke til kommentar

Da fikk jeg omsider hjelp av Nokia, og MMS fungerer igjen:

Hei igjen, Rolf,

Takk for at du tar kontakt med Nokia Care igjen.

Nok en gang vil jeg beklage for MMS-problemene du har opplevd. Det er helt riktig som du sier, det har dessverre vært en del problemer med kunder som har Nokia Lumia og Telenor, når det gjelder MMS-innstillinger. Vi har jobbet intenst med å finne en løsning på dette, og kan endelig meddele at vi har mottatt innstillinger som fungerer for Telenorkunder!

Dette gjør du:

Last ned/Oppdater Oppsett av Nettverk Applikasjonen fra Marketplace > Nokia Collection. MMS-innstillingene er nå som følge:

Åpne ”oppsett av nettverk ” og trykke på ” +” tegnet > Legg til MMS tilgangspungt >

Legg til:

APN navn : telenor

Mms : telenor

Proxy-adresse : 10.10.10.11

Proxy port : 8080

MMSC-adresse : http://mmsc

La brukernavn og passord stå åpent.

Når du har fyllt ut alle feltene og lagret disse, slår du av telefonen. Slå deretter telefonen på igjen og send en MMS melding for å sjekke at dette fungerer.

Det skal absolutt være i orden med disse innstillingene! Gi meg gjerne en tilbakemelding dersom du fremdeles opplever at det ikke virker, Rolf.

Lykke til, og ha en god start på den nye uken!

Vennlig hilsen

Mona Louise

Nokia Care Kundeservice

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 år senere...

Har samme problemet med minv Lumia 520. Har aldri fått sendt/mottatt en eneste MMS,enda jeg har prøvd alle tips fra Telenor support. Utrolig frustrerende!

Det må da vel være noe med handshaking/protokollen, noe det burde være en smal sak for Nokia å fikse.

Et sted fikk jeg tipset om å bruke IP'en "wap-telenor.no" (uten apostrof,og port 9701 istedet for 80, uten resultat.

Hvis noen skulle få det til, vennligst hjelp oss! ?

Vennlic hilsen

Ronny

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...