E_S Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Greia er som følger: Her jeg bor er det et WLAN som krever pålogging. Brukernavn/passord byttes med jevne mellomrom og må tastes inn når enhetene har vært frakoblet en stund. Dette er ikke akkurat særlig praktisk når jeg har en internettradio, en smarttelefon, en stasjonær pc og en laptop som jeg ønsker å ha på nett.. Spørsmålet mitt er om jeg kan sette opp et eget WLAN som jeg kan koble mine enheter til, så få dette tilkoblet nettet her på huset f.eks. gjennom den stasjonære pc'en om jeg monterer enda et WLAN-kort i denne? Tanken er at f.eks. WLAN-kort 1 i pc'en står for nettverket her hos meg mens WLAN-kort 2 tar seg av trafikken ut mot nettet her på huset. PC'en kjører Win7 Professional. Er dette mulig på noen kurant måte, evt. andre løsninger som kan fungere bra? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Det enkleste er sikkert å logge på med stasjonær, lage en virtuell nettverksbro til LAN og bruke en egen router i LAN. Skal du gjøre dette med kun software, så må du ha noe som fungerer som en router. Det holder ikke bare med virtuelt aksesspunkt siden du da kommer borti pålogging igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå