Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

To skjermkort til forskjellige oppgaver

Frekk

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en pc som brukes både til spill og produksjon av musikk. Problemet med skjermkort som fungerer bra på spill bråker en del, og da er de uegnet når pc'en brukes til musikkproduksjon.

Er det mulig å kjøre to grafikkort i en pc, slik at det ene blir innaktivt når det andre er i bruk?

Frekk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja det finnes vel skjermkort som kan gjøre begge deler.

PowerColor Radeon HD 7750 1GB Go! Green

Gigabyte Radeon HD 7870 OC 2GB winforce x3 støyer minimalt om viftene går 30%, men under spilling vil man merke støy men denne winforce er så stillegående som mulig Asus DirectCU er også stillegående under mindels belasting,

Alpenföhn skjermkortkjøler, Peter 79XX Edition blir vel det neste steget om man vil ha det helt lydløst men da tar det litt plass i kabinettet og man må bytte kjøler selv om man ikke vurder vannkjøling.

Lenke til kommentar

Takk for begge svar.

Det gigabytekortet har i og for seg blitt anbefalt til meg av butikken, og jeg har det på blokken som et alternativ. Foreløpig har jeg valgt et skjermkort med passiv kjøling, men det fungerer nok ikke til spill. Får se hvor lenge jeg gidder å koble opp min andre pc når jeg har behov for å spille.

Lucid Virtu skal jeg lese meg litt opp på, og se hva det går ut på.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En liten oppdatering. Har nå testet Lucid Virtu. Resultatet er at jeg avinstallerte programmet. Det fungerer, og jeg hadde ikke noen problemer (testet ikke i spill). Men når jeg kun kjørte "onboard" grafikken så fortsatte det eksterne kortet og gå uten reduksjon i viftehastighet. Med andre ord ikke noe reduksjon i støynivået. Dermed var hensikten borte. Det kan godt hende det er driverene til AMD som ikke støtter den funksjonen in programmet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...