Ravage Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 går d ann p bruke agp 8x skjermkort på hovedkort som har agp 2x? hilsen ravage Lenke til kommentar
chil Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 er du DUM!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!! sorry.. å nei jeg tror ikke det funker.. du vil uansett få en dårlig ytelse. agp8x går fint på hk med agp4x men tror alså ikke på 2xagp hk. Lenke til kommentar
steira Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Tror ikke det ! pga. at et kort med agp 8x bruker 1.5 volt og et agp 2x bruker 3.0 volt. Tror at et hovedkort som bare støtter 2x agp kun bruker 3.0 volt .. :oops: Lenke til kommentar
007CD Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Så lenge det er AGP universal går det greit. Hadde et AOpen AX59 Pro og brukte et Ti 4600 og et TNT 1. TNT var AGP 1.0 og 4600 AGP 2.0. De er helt forskjellige, men når det er AGP universal er alt ok. Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 det finnes agp2x kort som fungerer fint på 1.5v ... Matrox har bla det. Har og sett hovedkort med 1.5v agp 2x port i. Men det var en gammel dell mener jeg å huske. Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 AGP!!!!!! Ikke skrik! Vi får så vondt i ørene! Lenke til kommentar
maedox Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Se her: http://home.no.net/emykland/folder/agp-sokkeltyper.gif I utgangspunktet har ikke multiplieren noe å si, altså 2x på 8x kan gå og omvendt ikke sant. Sammenlign spesifikasjonene til hovedkortet og skjermkortet for å se om de passer sammen. Det er vel sånn 50/50 sjanse Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Det første du må gjøre, er å finne ut hvilken spenning skjermkortet og hovedkortet støtter, når det gjelder AGP. Tviler på at det går i ditt tilfelle... Litt vel stort sprang. Du kan ihvertfall ikke håpe på mer enn at hovedkortet ditt støtter 1,5v AGP og skjermkortet like så. Da skal det muligens gå. Men om skjermkortet går på 0,8v (mener 8x AGP også kan bruke det), går det i hvertfall ikke. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Selv om det skulle gå, vil du få svært dårlig ytelse, og bør heller spare penger og kjøpe et dårligere kort (som bruker AGP 2x eller 4x). Har du dessuten et hovedkort med 2x AGP, vil jeg anta at resten av maskinen din er relativt dårlig, og at et 8x-AGP-kort ikke vil komme til sin rett. Forresten: -Elendig bruk av emnefeltet -Elendig norsk -Du har ikke engang lest gjennom det du har skrevet Skjerp deg! Lenke til kommentar
maedox Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Forresten: -Elendig bruk av emnefeltet -Elendig norsk -Du har ikke engang lest gjennom det du har skrevet Skjerp deg! Hvem bryr seg? Er enig i emnefelt-bruken, men dette er ikke et forum for rettskrivning. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Boksen mitt Radeon 9800 kom i, fortalte meg at det virket på AGP 2x systemer. Så da antar jeg at det går. Lenke til kommentar
EC Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Feil bruk av emnefeltet - for mange utropstegn. Tråden stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg