AimToMisbehave Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 (endret) Jeg fikk trukket ut visdomstann fra kjeven min tidligere idag, og det gikk fint. Nå sitter jeg og venter på at den irriterende bedøvelsen skal avta. Det blør veldig fra der tannen ble trukket, noe som skal være helt normalt. Spørsmålet mitt er om det er veldig viktig at jeg fortsetter å sitte og bite på en "tøydott" for at blødningen skal kunne stoppe (jeg ble gitt en liten pose tøydotter), eller om det er slik at det vil blø uansett og tøydotten kun er for å hindre mye blod i munnen for de som synes det er ukomfortabelt. Vil foretrekke å ikke ha den i munnen hele dagen, plages ikke noe særlig av blodet. Tannlegen nevnte sikkert noe om dette, men jeg fikk det ikke helt med meg. Endret 8. august 2012 av AimToMisbehave Lenke til kommentar
Marte Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Jeg har gått med bomullsdotten i munnen i noen timer etter tannen er trukket, deretter gått uten. Jeg blødde faktisk i noen dager etter jeg hadde trukket tanna, men ikke konstant. Det vil nok komme litt blod ut uansett om du har den i eller ikke. Tror den er der for å ta opp det aller verste. Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Kan det ha noe med at det ikke skal komme bakterier og drit ned der med en gang(?) samt ikke rekke å blø så mye? (Dette vet jeg ikke helt sikkert, men jeg fikk iallefall beskjed om å ha de dottene i kjeften til det ga seg.) Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Jeg har trekt flere tenner, inkludert en visdomstann. Dotten ble spyttet ut etter 5 min hver gang, siden jeg ikke klarer å ha den der uten å brekke meg. Blødningene ga seg etter et par timer. Hvis du ikke har lyst til å stå over vasken i et par timer, så kan du finne frem en tomflaske og spytte i den. Lenke til kommentar
AimToMisbehave Skrevet 22. august 2012 Forfatter Del Skrevet 22. august 2012 (endret) Det blødde fortløpende i to dager før det gav seg. Jeg svelgte nesten alt, og merket ikke noe særlig til det. Nå er alt i orden, bortsett fra at det jo er irriterende med den dype gropen som jeg må rengjøre etter hvert måltid. Uansett, takk for tilbakemeldingene. Endret 22. august 2012 av AimToMisbehave Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Jeg fikk beskjed av tannlegen/kirurgen om å ikke komme borti den gropen for mye. Når jeg fjernet stingene på egenhånd fikk jeg en overraskelse av at det lå en stor bommeldott nedi gropen, jævlig snodig å dra den opp og se hvor dyp den gropen var. Bommeldotten hadde visst antibiotika, som skulle holde såret rent. Lenke til kommentar
AimToMisbehave Skrevet 22. august 2012 Forfatter Del Skrevet 22. august 2012 (endret) Jeg fikk beskjed av tannlegen/kirurgen om å ikke komme borti den gropen for mye. Når jeg fjernet stingene på egenhånd fikk jeg en overraskelse av at det lå en stor bommeldott nedi gropen, jævlig snodig å dra den opp og se hvor dyp den gropen var. Bommeldotten hadde visst antibiotika, som skulle holde såret rent. Samme her, men tøystukket m/antibiotika og stingene mine ble fjernet av tannlegen for ca. to uker siden uten problemer. Endret 22. august 2012 av AimToMisbehave Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Aha, så ikke at det første innlegget ble skrevet for 2 uker siden. Tar ganske lang tid før den gropen ordentlig til, ganske irriterende å plukke ut matrester! Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Bare ikke dra ut det nye kjøttet. Lenke til kommentar
AimToMisbehave Skrevet 23. august 2012 Forfatter Del Skrevet 23. august 2012 Bare ikke dra ut det nye kjøttet. Håper jeg ikke gjør det, men vet ikke. Er nøye med renholdet ettersom jeg har noia for at urenheter skal "gro inn" og skape infeksjon. Det setter seg ofte små svarte baconbiter nedi der, som jeg skrubbe ut. Bør nok kutte ut bacon inntil videre og se om det hjelper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå