JacEr Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Jeg skal gjøre et forsøk på å gjenoppfriske rustne mattekunnskaper , tror matte fra videregående skal være et greit utgangspunkt. Problemet er at bokforhandlerne selger svært mange forskjellige bøker, merket med et tall og en bokstav. Problemet mitt er at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne, og hvilke mattebøker som da er relevant. Begynner man med de bøkene som har 1 og fortsetter på 2, eller er tallet et tegn for nivå for så å la bokstaven beskrive klassetrinnet? Kan noen hjelpe meg bittelitt? Lenke til kommentar
Pluskvamperfektum Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 (endret) 1. årstrinn: T- eller P-matematikk, T for teoretisk matematikk og P om du vil lære deg pluss og minus. 2. årstrinn: R1 eller S1, R1 har en noe mer realfagsorientert profil, mens S1 er noe mer økonomisk/praktisk orientert. 3. Årstrinn: R2 eller S2. Cappelens Sinus-bøker er et alternativ Endret 8. august 2012 av Pluskvamperfektum Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 8. august 2012 Forfatter Del Skrevet 8. august 2012 Slik jeg forstår det er T-serien mer krevende enn S-serien. Tror jeg begynner der. Takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå