Gå til innhold

Slettet SSD

Anbefalte innlegg

Som det går frem av tittelen, gjelder dette en litt snodig sak.

En kumpis av meg hadde kjøpt en 128mb SSD disk for en måneds tid siden. han la inn Windows 7 og gode greier på den, og disken fungerte over alle hauger.

men så fik han en fix ide om at han måtte reparere Windowsen med platen. han er jo en handlingens mann, så han kjørte på med det.

men han har nok blinkset litt når han fikk opp valgene siden han da innstalerte Windows på nytt.

så da satt han der da. med to Windows systemer på en disk.

dette var jo ikke det han trengte så han prøvde etter mye om og mén, og formatere disken for å innstalere Windows enda en gang.

dette gikk ikke etter planen. men, min venn er jo, som tidligere beskrevet, en handlingens mann. så han brukte "delete" knappen flittig og slettet alt på disken. og med det så mener jeg ALT.

så nå finner ikke PCen SSD-disken i det hele tatt. det virker som om den rett og slett ikke er der, eller at den ikke er "slått på".

er det noe å gjøre med dette??

ikke det at det gjør så mye for min venn, for han har selvfølgelig kjøpt seg en ny en, men jeg har jo mulighet på en billig en SSD. :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dukker den opp i BIOS ?

Kan du sjekke dette ?

Litt kompliserte saker , men gjør du det riktig , så skal programmet finne SSD'en.

Du vil sannsynligvis få problemer med programmet , hvis BIOS er av typen EFI

Hvis programmet finner SSD'en , skal du faktisk slette alt på SSD'en en gang til.

Deretter kan du prøve å installere OS'et på den en gang til.

HDDErase 3.3 er forresten et must have programm , som jeg ofte bruker.

SSD'er mister nemlig ytelse over tid.

Dette programmet nullstiller alt , slik at ytelsen blir akkurat like god som ny.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...