Gå til innhold

Kvalme, skyldes som regel?

Anbefalte innlegg

Startet å trene styrke i seinvinter (ordentlig for første gang), tatt (dessverre) en pause i sommer, og skal begynne for fult igjen nå.

Har følt det passer best å trene på morgenen før jobb, grunnet tid og at treningsstudioet er på jobben. Samt er veldig få der på den tiden av døgnet. Rett etter jobb er det stappfult.

Mot slutten av treningsøktene følte jeg ofte at jeg ble litt kvalm.

Trente en økt nå, etter sommerferien, og da ble jeg både litt kvalm og litt susete i hodet. (Rolig økt)

Hva jeg som regel gjør. Står opp, spiser en brødskive til frokost, og begynner å trene cirka tre kvarter etterpå.

Hva er årsaken? For lite mat? Begynner å trene for tidlig (rekker ikke å fordøye maten)? For tidlig på morgenen?

Noe irriterende, for det trekker jo en del ned på prestasjonen og moralen :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være en god blanding av begge deler. Det er mange som trener på tom mage fordi de kjører et kosthold der de faster med jevne mellomrom, men det er en tilvenningssak. Ikke noe man hopper uti.

Jeg vil anbefale deg å ikke trene på tom mage, spesielt i startfasen. Lavt blodsukker og høy aktivitet kan tære på kroppen.

Har opplevd det samme selv, og jeg kjente at det var FORDI jeg ikke hadde spist skikkelig. Har du dårlig tid så kan du slenge inn en proteinshake før du stikker.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

De gangene jeg har merket kvalme under trening har vært når jeg virkelig har brent alt jeg har av krefter. Og det klarer jeg ikke under styrketrening, kun under utholdenhetstrening. Prøv å tren med en pulsklokke en gang, og se hva den sier. Går kvalmen over med en gang belastningen er over? El fortsetter den lenge etterpå at du er ferdig med økten? I sistnevnte tilfelle ville jeg da ha anbefalt deg en tur til legen, og få sjekket hjertet. Turen til legen kan ihvertfall ikke skade deg på noen som helst måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...