Spawn0611 Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Hei alle sammen! Har trådløst bredbånd fra en lokal aktør, routern er innebygget i antenna. Routern er satt opp med NAT. Det jeg vil, er å kunne bruke "eksternt skrivebord", men det går ikke på grunn av NAT. Er det en vei rundt NAT? Er det noe i det heletatt noe jeg kan gjøre? PS. Har ikke mulighet å komme meg inn på routern, og har hørt med leverandøren om å få åpnet, det vil de ikke. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Bytt isp, og hels dei og sei at du vil inni NAT når du seier opp avtalen. Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Hei alle sammen! Har trådløst bredbånd fra en lokal aktør, routern er innebygget i antenna. Routern er satt opp med NAT. Det jeg vil, er å kunne bruke "eksternt skrivebord", men det går ikke på grunn av NAT. Er det en vei rundt NAT? Er det noe i det heletatt noe jeg kan gjøre? PS. Har ikke mulighet å komme meg inn på routern, og har hørt med leverandøren om å få åpnet, det vil de ikke. Går fint av å fjernstyre datamaskinen din med NAT. HVa slags router har du ? Har du admin pass til router ? Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Hei alle sammen! Har trådløst bredbånd fra en lokal aktør, routern er innebygget i antenna. Routern er satt opp med NAT. Det jeg vil, er å kunne bruke "eksternt skrivebord", men det går ikke på grunn av NAT. Er det en vei rundt NAT? Er det noe i det heletatt noe jeg kan gjøre? PS. Har ikke mulighet å komme meg inn på routern, og har hørt med leverandøren om å få åpnet, det vil de ikke. Prøvd å portscan ruteren, den har vel en egen gateway adresse? hvis ikke prøv å scan den på ip: 10.x.x.x , 172.x.x.x og 192.168.x.x. Alle rutere skal kunne konfigureres, gjelder bare å finne ut hvordan. Ellers ville jeg brukt google litt og søkt på navn og type på ruteren/antenna. Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Poenget med NAT er jo nettopp at du skal kunne route trafikk pr IP og/eller port til en intern adresse i LAN. (At NAT fungerer som en firewall er vel egentlig bare en bi-effekt). I routeren sett port 3389 (som er RDC) til å peke til LAN IP'en din. EDIT: Det er ikke pga NAT det ikke fungerer, det er pga NAT det vil fungere... Lenke til kommentar
Spawn0611 Skrevet 2. september 2003 Forfatter Del Skrevet 2. september 2003 Routern er en Trendnet TEW-212APBO, link her: http://www.trendnet.no/showproduct.asp?id=132 Som sagt, routern er innebygget i antenna, kommer meg ikke inn på den for å få endret noe, hadde jeg hatt passordet ville jeg slått av NAT. Har førsøkt å få passordet fra ISP'en, men nei... Har prøvd å søkt om den får å få tak i et password recovery prog, men finner ikke noe verktøy til trendnet routere. Noen som vet av et program for å få ut passordet.... Lenke til kommentar
DllInjexion Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 går det an å slå av NAT? Hvis JA: hvordan slår jeg av nat'n på cisco 677i-dir routeren? hvis nei: ok Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå