Q&A Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 (endret) vel Hvis det ikke eksisterte en gud, ville det ikke eksistert ateister Du er ateist fordi du ikke tror at en gud finnes. Hvorvidt en gud faktisk finnes eller ikke spiller ingen rolle. Endret 9. mars 2013 av Quevaal Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Hvorvidt en gud faktisk finnes eller ikke spiller ingen rolle. Er ikke det selvmotsigende? Lenke til kommentar
Q&A Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Er ikke det selvmotsigende? Nei. Hvordan det? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Teist. Med gudetro. Ateist. Uten gudetro. Golfer. Med golfkølle. Agolfer. Uten golfkølle. Verre er det ikke. Lenke til kommentar
Andromeda§ Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Personlig så liker jeg å se en dønn ærlig person i det speilet hver morgen, for jeg driter i hva ANDRE måtte syntes og mene om meg, da det er JEG som til syvende og sist må stå til ansvar for mine handlinger Kan jeg få spørre om hvorfor du er personlig opptatt av å se et ærlig speilbilde? Når du sier "personlig", mener du da en moral/ærlighet som er fullstendig uavhengig av ytre omstendigheter som både mennesker, miljø og samfunn. Tilgi meg for et rart spørsmål, jeg er bare rar og nysgjerrig. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Er ikke det selvmotsigende? Nei. Hvordan det? Utifra hvordan du har ordlagt deg. På forrige side skrev du: Du kan ikke nekte for noe som ikke finnes. Altså, du forutsetter at gud ikke eksisterer (finnes ikke bevis) Deretter: Hvorvidt en gud faktisk finnes eller ikke spiller ingen rolle. Altså, selv om det allikevel eksisterer en beviselig gud. så vil du fortsette å kalle deg ateist? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Golfer. Med golfkølle. Agolfer. Uten golfkølle. Verre er det ikke. Men benekter Agolfern at det eksisterer golfbaner? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 det var et JA eller NEI spørsmål Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 (endret) det var et JA eller NEI spørsmål snippis Endret 9. mars 2013 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 En ting jeg reagerer på er ateister som hardnakket skal fortelle alt og alle hvorfor de ikke tror det finnes noen Gud. Greit nok det. Men så skal de jaggu klage på at de som tror på noe forteller om det. "Ikke prakk på meg religionen din" sier de mens de selv maser og maser om hvorfor de ikke tror på noe. Jeg kaller det dobbeltmoral. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 (endret) En ting jeg reagerer på er ateister som hardnakket skal fortelle alt og alle hvorfor de ikke tror det finnes noen Gud. Greit nok det. Men så skal de jaggu klage på at de som tror på noe forteller om det. "Ikke prakk på meg religionen din" sier de mens de selv maser og maser om hvorfor de ikke tror på noe. Jeg kaller det dobbeltmoral. reaksjonen din er karma i utøvelse, og du skal ikke gjøre annet enn å gå på skøyter når det ser glatt nok ut mvh zenbears Endret 9. mars 2013 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Men benekter Agolfern at det eksisterer golfbaner? Det er ikke relevant for hvor forsåvidt vedkommende spiller golf. For det er snakk om handlingen, og golfbanen er menneskeskapt fenomen. Akkurat som guder. Hm... Sammenligningen er jo god jo. Ikke-golferene tror at golfbanene er menneskeskapt, og spiller ikke golf. Golfspillerene tror at en ukjent overnaturlig makt skapte golfbanene. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Det er ikke relevant for hvor forsåvidt vedkommende spiller golf. For det er snakk om handlingen, og golfbanen er menneskeskapt fenomen. Akkurat som guder. Hm... Sammenligningen er jo god jo. Ikke-golferene tror at golfbanene er menneskeskapt, og spiller ikke golf. Golfspillerene tror at en ukjent overnaturlig makt skapte golfbanene. ikkegolfere har ingen bane Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 En ting jeg reagerer på er ateister som hardnakket skal fortelle alt og alle hvorfor de ikke tror det finnes noen Gud. Mesteparten av ikke-troende sprer ikke ikke-troen sin rundt om kring. Hvorfor? Fordi det er ikke en del av livet deres. De bryr seg ikke. "Du tror på en gud? Fint for deg." Ferdig med det. Det er et lite mindretall av ikke-troende som føler for å prøve å informere troende om at de tar feil. Man kaller de for "militante ateister". I Norge er det kanskje ikke så strengt nødvendig, men i andre land, som USA, er militante ateister sårt trengt. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Det er ikke relevant for hvor forsåvidt vedkommende spiller golf. For det er snakk om handlingen, og golfbanen er menneskeskapt fenomen. Akkurat som guder. Hm... Sammenligningen er jo god jo. Ikke-golferene tror at golfbanene er menneskeskapt, og spiller ikke golf. Golfspillerene tror at en ukjent overnaturlig makt skapte golfbanene. takk for oppklaringen! eller forresten, "Golfspillerene tror at en ukjent overnaturlig makt skapte golfbanene." Kjenner du mange golfspillere som tror det? Jeg tror vi "legger ballen dø" kanskje Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 ikkegolfere har ingen bane dagens Lenke til kommentar
Q&A Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Utifra hvordan du har ordlagt deg. Det er ikke noe problem med hvordan jeg har ordlagt meg. Fint om du formulerer hva som er problemet. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Det er ikke noe problem med hvordan jeg har ordlagt meg. Fint om du formulerer hva som er problemet. Vel, har prøvd. Men mulig jeg misforstår deg. Kan du i såfall utdype hva du mente med følgende: (og ikke minst hvorfor det liksom ikke er relevant til ateisme standpunkt?) Hvorvidt en gud faktisk finnes eller ikke, spiller ingen rolle. Lenke til kommentar
Q&A Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Vel, har prøvd. Men mulig jeg misforstår deg. Kan du i såfall utdype hva du mente med følgende: (og ikke minst hvorfor det liksom ikke er relevant til ateisme standpunkt?) OK, jeg ser nå at du faktisk tror at en gud har skapt alt som finnes, inklusive ateister, så da har du en viss indre logikk, selv om det ikke lar seg bevise. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 (endret) OK, jeg ser nå at du faktisk tror at en gud har skapt alt som finnes, inklusive ateister, så da har du en viss indre logikk, selv om det ikke lar seg bevise. vær klar over at jeg vurderer repet Endret 9. mars 2013 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå