sepaatv Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Har bestemt meg for å ta meg et friår nå etter at jeg er ferdig med tre år studiespesialisering på videregående skole. Jeg lurer da på hvilken jobb kan jeg skaffe meg uten noen erfaring fra andre jobber (utenom sommerjobb som vaktmester) med veldig god lønn? Kan legge til at jeg skal gå øk/adm neste år. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 (endret) Da bør du gå etter ubekvem arbeidstid og diverse tillegg. Nattevakt på sykehus eller søppelkjører? Eventuelt, hvis du er selgertypen, kan du tjene ganske grovt i den rette jobben. Men det er det vanskelig å være sikker på før du er godt i gang. Endret 8. august 2012 av Isbilen Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Isbilen ga deg egentlig fasiten. Du har to muligheter: Jobbe masse når ingen andre vil jobbe (kveld, natt og helg i helsevesenet eller industrien) eller selge ting. Førstnevnte er sikker inntekt, andre har høyere potensiale. Du kan tjene enormt på telesalg, men du må selge sjela di i samme slengen. Det er umulig å tjene mye på slikt uten å utnytte naive gamle damer og lignende. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Hvilke jobber kan man få som nattevakt på sykehus uten utdanning? Lenke til kommentar
technicality Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 (endret) Assistent på pleiehjem,psykiatrien og sykehus. Har du ingen interesse for helsevesenet vil du ha bedre hell med å ikke slite innenfor psykiatrien. Sykehus og pleiehjem vil ha med seg en del stell,senge og bleieskift i jobboppgaver Endret 10. august 2012 av technicality Lenke til kommentar
technicality Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Hvilke jobber kan man få som nattevakt på sykehus uten utdanning? Selvom du ikke har en utdanning så skal du fint klare å hente mat,skifte klær, skifte sengetøy og hjelpe til med morgen/kveldstell Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Trodde man måtte ha utdanning som vernepleier, sykepleier eller hjelpepleier for å gjøre disse jobbene. Har stort sett bare kommet over at de søker faglært arbeidskraft til disse stillingene. Lenke til kommentar
technicality Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Trodde man måtte ha utdanning som vernepleier, sykepleier eller hjelpepleier for å gjøre disse jobbene. Har stort sett bare kommet over at de søker faglært arbeidskraft til disse stillingene. Beggars can't be choosers, Kjenner selv til lærer,politistudent,juss student, snekker og økonomistudent som arbeider på pleiehjem og i psykiatrien...pluss noen andre med ukjente yrker Lenke til kommentar
foorex Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 (endret) Jeg jobber nattevakt ved en bolig for utviklingshemmede i ferien. Det er bra betaling! Endret 10. august 2012 av matshg Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Du kan jo prøve deg innen asfalt. Mye nattarbeid. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Hva har tilleggene deres for natt brukt å være i disse forskjellige jobbene? Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Om du spør meg så har jeg aldri jobbet i asfalten, men han jobbet mye sammen med asfaltarbeidere. Mange forteller om tillegg på rundt 100 kr i timen for arbeid mellom 21.00 og 07.00, men om nattarbeidet ikke er avtalt innen 14 dager før oppstart får de 100% tillegg. Noe som visst nok ikke er så uvanlig. Mellom 15.00 og 21.00 er jeg usikker på ordinært tillegg, men det er i hvert fall 50% om arbeidet ikke er avtalt. Lenke til kommentar
Dataslasken Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 med veldig god lønn? Selger. No contest. Men det fordrer jo at du har talent for det. Lenke til kommentar
Slutsky Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 http://www.dinepenger.no/jobb-og-pensjon/tjener-halv-million-som-avisbud/20262893 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Jeg er litt i en lignende situasjon selv, bortsett fra at jeg er utdannet tømrer, men kun gjerne tenke meg å prøve noe annet som helst betaler enda bedre. Med tanke på at du har null utdanning, så ville jeg vurdert lagerarbeid. Arbeidet er som regel veldig greit og du kan få mulighet til skiftarbeid og overtid. Asfaltarbeid har jeg undersøkt litt, men ble fortalt at de fleste kontraktene og ansettelsene ble gjort i januar og jeg ble oppfordret til å søke da. Grunnen er at dette er sesongbetont arbeid og når vi nå nærmer oss vinter så blir det etter hvert mindre aktuelt. Ellers har du nattevakt på resepsjon. Personlig har jeg enda ikke funnet noe som betaler bedre enn tømreryrket, men jeg ville vurdert lagerarbeid om jeg var deg! Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Hva vil bra betalt si da? De fleste jeg kjenne som har jobber urealert til utdanning jobber enten i familiebedrift og tjener som bare faen, mens andre jobber i butikk eller lager. Der er lønna sjelden over 180 kr/t. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Som tidligere nevnt er det store muligheter som selger om du faktisk er en selger. Personlig er det en litt for stor kamel å svelge for min del og jeg er ikke en løgner. Hadde det vært et produkt jeg virkelig hadde tro på, så er det mulig det hadde vært enklere. Hadde en gang et jobbtilbud om å selge investeringsprodukter over telefon. Regner med det inkluderer å lure av bestemor med sparepengene sine. Nei takk. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Jeg er litt i en lignende situasjon selv, bortsett fra at jeg er utdannet tømrer, men kun gjerne tenke meg å prøve noe annet som helst betaler enda bedre. Med tanke på at du har null utdanning, så ville jeg vurdert lagerarbeid. Arbeidet er som regel veldig greit og du kan få mulighet til skiftarbeid og overtid. Asfaltarbeid har jeg undersøkt litt, men ble fortalt at de fleste kontraktene og ansettelsene ble gjort i januar og jeg ble oppfordret til å søke da. Grunnen er at dette er sesongbetont arbeid og når vi nå nærmer oss vinter så blir det etter hvert mindre aktuelt. Ellers har du nattevakt på resepsjon. Personlig har jeg enda ikke funnet noe som betaler bedre enn tømreryrket, men jeg ville vurdert lagerarbeid om jeg var deg! Nattevakt i resepsjon finnes ikke godt betalt. Du har en normal grunnlønn med et av de laveste nattilleggene som eksisterer. Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Har bestemt meg for å ta meg et friår nå etter at jeg er ferdig med tre år studiespesialisering på videregående skole. Jeg lurer da på hvilken jobb kan jeg skaffe meg uten noen erfaring fra andre jobber (utenom sommerjobb som vaktmester) med veldig god lønn? Kan legge til at jeg skal gå øk/adm neste år. Sykehjem ser alltid etter personer villig til å prioritere penger framfor eget velvåre. Dørvakt kan være godt betalt (trengs kurs men disse får man somregel gjennom vaktselskapene) lagerarbeider, (trenger dog truckfører) er OK betalt men det beste er prostituert, da tjener du opp til 10'000 i døgnet hvis du er flink. -frank Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 (endret) Avislevering er en veldig lett og godt betalt jobb om du får tak i riktig rute. Får du ei rute på bygda med mange kilometer er det godt mulig å tjene opptil 20.000 i måneden om ruta er lang nok tidsmessig. Du må kanskje opp veldig tidlig og jobbe på lørdager, men til gjengjeld har du 20 timer fri hver dag og selv etter at bensinpenger er medregnet har du mer å rutte med enn mange som jobber 7-15. Ulempen er at du i mange tilfeller må benytte egen bil. Endret 18. august 2012 av Kjøleskap Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå