lms03 Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 (endret) Hei! Jeg kikker rundt etter en ny PC til studiestart, og har til slutt havnet på at det er ovenstående pc jeg kommer til å gå for. Jeg var på nippet til å bestille den med en Ivy Bridge i5, før jeg tilfeldigvis så at den også har kommet med AMD's nye Trinity serie da jeg stakk innom en Lefdal butikk i går. Versjonen var utstyrt med en AMD A6 4455m, og kostet faktisk hele 1500 kr mindre enn i5 versjonen. Nå har jeg gjort et kjapt søk og forstått at denne ligger et godt stykke bak i5 3317 på CPU ytelse (derimot ikke på GPU ytelse), men er det noen av dere som vet hvor mye dette betyr i praksis? Laptopen skal brukes til forholdsvis enkle studentoppgaver, streame Youtube, enkel bilderedigering osv - kanskje noen eldre spill i ny og ned.. Per i dag har jeg en liten 11,6 tommer med en AMD Neo K125 som er i overkant treg. Her snakker vi problemer med å kjøre flere vinduer med flash elementer samtidig, og håpet mitt er at Trinity prosessoren vil være en vesentlig oppgradering. Noen som vet mer enn meg på dette? Dersom AMD prosessoren fikser oppgaven greit ser jeg ingen grunn til å investere de ekstra 1500 kronene i noe jeg ikke får mye glede av Hva ville dere gått for? Takk på forhånd for hjelpen! Endret 8. august 2012 av lms03 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 At http://www.cpu-world.com/CPUs/K10/AMD-Athlon%20II%20Neo%20Mobile%20K125%20-%20AMK125LAV13GM.html er treg er ikke noe rart, selv en AMD E-1800 er vel dobbelt så kraftig. Se på: http://www.notebookcheck.net/AMD-A-Series-A6-4455M-Notebook-Processor.74885.0.html Selv ville jeg vurdert HP Pavilion g6-2121so eller den samsung ivybrige disse holder seg mere oppdatert med tiden, HP er vel kanskje ikke det beste merket men kan vel gå bra. Lenke til kommentar
lms03 Skrevet 8. august 2012 Forfatter Del Skrevet 8. august 2012 Takk for svar! Glemte forøvrig å skrive at det er en ultrabook jeg er keen på å kjøpe. En A10 prosessor hadde vært strålende, men da er det snakk om å legge en del mer penger på bordet, samt at jeg ikke har sett denne i en ultrabook enda. Jeg tenkte å ha laptopen i 2-3 år, i og med at den ikke koster mer enn den gjør (til en ultrabook å være), spesielt med den minste AMD varianten. Samsungen jeg tenkte på har forresten 6 GB minne (1333 Mhz), samt en hybriddisk på 500 GB. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå