batigol1982 Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Hei, sliter litt med en problemstilling som vi har kommet opp i. vi er 3 stk som har startet et tippelag. Vi skal legge inn 1 stk 5 ukerskupong hver uke. Hvor mange har vi da gående når vi har spillt i 1 år? håper noen matematiske genier kan hjelpe meg med dette. Jeg har ingen forutsettning om og klare og regne meg frem til dette, selv om det meget mulig er en enkel fremgangsmåte. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Hva betyr "gående" i tippekupongsammenheng? Lenke til kommentar
batigol1982 Skrevet 8. august 2012 Forfatter Del Skrevet 8. august 2012 Hva betyr "gående" i tippekupongsammenheng? rettelse: Hvor mange kuponger har jeg som er "aktive" etter 1 år Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Fem. Veldig enkelt. Om du kjøper en fem-ukers i uka vil det etter fem uker "forsvinne" en kupong hver uke, mens du kjøper en ny hver uke. 1 Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Riktig det. Det er bare å tegne litt på et ruteark så ser man fort at dere etter 5 uker alltid vil ha 5 kuponger i trekningen så lenge dere fortsetter å legge inn en 5-ukers hver uke. Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Fra og med den femte uken vil det hver uke være fem aktive kuponger. At kupongen er femukers betyr jo bare at det er ett "lodd" hver uke i fem uker, ikke at du har flere "lodd" hver uke. Lykke til med tippingen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå