fAight Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Hei, Jeg så en slik post for en stund siden, men jeg klarte ikke å finne den igjen.... Hva er forskjellen? Eneste jeg er sikker på er at Pentium M med Intel sin wlan kalles Centrino maskiner...kan noen hjelpe meg? mvh ridgea Lenke til kommentar
[L]337-Zonic Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Mobile Pentium 4 er en helt ordinær Pentium 4 prosessor med bedre termisk pakkedesign. Pentium 4-M er en vaskeekte mobil prosessor. Lenke til kommentar
fAight Skrevet 2. september 2003 Forfatter Del Skrevet 2. september 2003 takk for kjapt svar... en ting til: noen ganger står det bare Pentium 4, er dette en ordinær (stasjonær) Pentium 4 prosessor eller det igjen det samme som Mobile Pentium 4? ...igjen takk Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Har ikke Mobile Pentium 4 speedstep da? Lenke til kommentar
atticus Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Hei,Eneste jeg er sikker på er at Pentium M med Intel sin wlan kalles Centrino maskiner Bare for å avklare det, så er ikke Pentium M og Pentium 4 M det samme. Siden du egentlig spør om noe annet i topic. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Pentium-M er prosessoren som er i Centrino-maskinene. Denne er en skikkelig mobil CPU. Kodenavnet var "Banias", "Bajas" eller.no. Pentium 4 M er en vanlig Pentium 4 CPU som klokkes ned når maskinen ikke trenger så mye kraft (er det ikke slik? er egentlig ikke sikker) og bruker litt mindre strøm. Står det bare Pentium 4 er det høyst sansynlig en vanlig Pentium 4 prosessor som er i maskinen. Personlig ville jeg ALDRI kjøpt en bærbar maskin med desktop prosessor i. Lenke til kommentar
fAight Skrevet 2. september 2003 Forfatter Del Skrevet 2. september 2003 Hei,Eneste jeg er sikker på er at Pentium M med Intel sin wlan kalles Centrino maskiner Bare for å avklare det, så er ikke Pentium M og Pentium 4 M det samme. Siden du egentlig spør om noe annet i topic. Jup, er klar over at Pentium M og Pentium 4 M ikke er det samme:) Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Nå begynner poenget med tråden å forsvinne litt her... Poenget er at det finnes 3 FORSKJELLIGE Pentium 4 prosessorer i laptoper... (Og jeg tenker da IKKE på Pentium M som er en del av Centrino teknologien...) 1. Man har vanlige P4 prosessorer som er de samme som man finner i stasjonære maskiner 2. Så finnes det (Mobile) Pentium 4 M som er en i følge Mohammed "vaskeekte" mobil prosessor (finnes opptil 2,6 ghz) 3. I tillegg finnes det en "laptop forbedret" utgave av desktopprosessoren P4 som Intel forvirrende nok kaller for Mobile P4 (UTEN -M) Gå til www.intel.com så vil du se at intel skiller klart på disse 3 P4 prosessorene som IKKE har noen ting med Centrino eller Pentium M å gjøre... Ble det klarere nå? :-? (Har ikke så god peiling på hva som er de konkrete forskjellene..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå