Gå til innhold

forskjell på Mobile Pentium 4 og Pentium 4 M?

fAight

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pentium-M er prosessoren som er i Centrino-maskinene. Denne er en skikkelig mobil CPU. Kodenavnet var "Banias", "Bajas" eller.no.

Pentium 4 M er en vanlig Pentium 4 CPU som klokkes ned når maskinen ikke trenger så mye kraft (er det ikke slik? er egentlig ikke sikker) og bruker litt mindre strøm.

Står det bare Pentium 4 er det høyst sansynlig en vanlig Pentium 4 prosessor som er i maskinen. Personlig ville jeg ALDRI kjøpt en bærbar maskin med desktop prosessor i.

Lenke til kommentar
Hei,

Eneste jeg er sikker på er at Pentium M med Intel sin wlan kalles Centrino maskiner

Bare for å avklare det, så er ikke Pentium M og Pentium 4 M det samme.

Siden du egentlig spør om noe annet i topic.

Jup, er klar over at Pentium M og Pentium 4 M ikke er det samme:)

Lenke til kommentar

Nå begynner poenget med tråden å forsvinne litt her... Poenget er at det finnes 3 FORSKJELLIGE Pentium 4 prosessorer i laptoper...

(Og jeg tenker da IKKE på Pentium M som er en del av Centrino teknologien...)

1. Man har vanlige P4 prosessorer som er de samme som man finner i stasjonære maskiner

2. Så finnes det (Mobile) Pentium 4 M som er en i følge Mohammed "vaskeekte" mobil prosessor (finnes opptil 2,6 ghz)

3. I tillegg finnes det en "laptop forbedret" utgave av desktopprosessoren P4 som Intel forvirrende nok kaller for Mobile P4 (UTEN -M)

Gå til www.intel.com så vil du se at intel skiller klart på disse 3 P4 prosessorene som IKKE har noen ting med Centrino eller Pentium M å gjøre...

Ble det klarere nå? :-?

(Har ikke så god peiling på hva som er de konkrete forskjellene..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...