Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lynet Internett - problemer med upload-hastigheten (uTorrent)

Anbefalte innlegg

Heisann! :)

Har litt problemer med upload-hastigheten i uTorrent. Har Lynet Internett (Olja Lyn, 100/25 Mbit -men tester sier 100/60 fra Din Side).

Download går som smurt, kan laste ned i 10 MB/s, men upload går dårlig: under 10 kB/s as we speak.Peers kan være opp til 20-30 per torrent uten at det har så mye å si, men også bare noen få kan være tilkoblet.

Bruker privat tracker.

Har googlet masse frem og tilbake. Port Forwarding er på plass.

Kan Lynet Internett ha satt sperrer for upload? Noen som vet? Leste at noen ISP-er kunne gjøre slikt, men fant vel ingen norsk tråd om akkurat det.

Tips settes stor pris på!! :)

På forhånd tusen tak!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje det ikke er nok peers som trenger filene du har, og at det derfor ikke blir mer upload. private trackere har ofte slike luksusproblemer. Først hadde man problemer med å få nok folk til å seede, mens nå har man problemer med å komme til for å seede.

Sjekk at du ikke har aktivert hastighetsbegrensningen ved et uhell i utorrent, og se også på innstillingene for "max peers per torrent", "max upload slots per torrent" osv er satt opp med ok innstillinger. Sjekk også innstillingene for queuing.

Du kan jo og prøve å lage en egen torrent med noen random filer på f.eks TPB, og få en kompis til å laste den ned for å se hva hastigheten blir.

Det er ikke vanlig at leverandører på fast, kablet bredbånd setter slike begrensninger her til lands, selvom det ikke er uvanlig praksis i mange andre land. Jeg vet ihvertfall ikke om noen som gjør det her. Det er helst på trådløs internettilgang som mobilt bredbånd eller wimax hvor alle må kjempe om båndbredde i det samme radiospekteret at slike begrensninger er satt opp.

Lenke til kommentar

Takk for svar! :)

Når det gjelder hastighetsbegrensninger, så er disse OK! Har også sjekket disse opp i mente i det siste..

Andre settings:

Global maximum connections: 200

Max num conn peers: 50

Num upload slots per torrent: 4

Disse har jeg forandret på litt nå og da, både opp og ned på alle sammen.

Per nå så har jeg tre torrenter liggende klare (tallene er peers):

11(51) - +/- 7 kB/s

3(107) - 0 kB/s

0(6) - -

Tidligere så har jeg hatt null problemer med upload (annet enn at upload i Norge tar tid! :p ) Den private trackeren jeg bruker har jeg brukt i mange år, og er det noen jeg erfaringsmessig stoler litt på, så er det dem, da man får full pupp hele tiden.. Kanskje vært en idé å lage en torrent selv.. :ermm:

Allikevel godt å høre at det ikke er vanlig at man stenger bruk her til lands..

Noe annet jeg skal sjekke ut?

Takk igjen:

EDIT: Nå er alt her.. tror jeg.. :)

Endret av Bone
Lenke til kommentar

Hei, og takk for svar! :)

Det er mulig at det kan være et problem, men på denne siten har på et måte ikke dette vært noe problem før har jeg følt.. -har skiftet hjem og ISP siden den gangen.

Men jeg økte den til 50 og 100 (først ene, så den andre) nå, men som jeg skrev så var dette verdier som jeg både har økt og redusert på for å teste, uten at det hjalp.

Jeg har nå to torrenter:

seeds: 0(48), peers: 12(52) - 7 kB/s

seeds: 0(75), peers: 2(83) - 0,2 kB/s

Her har jeg to torrenter hvor jeg har flest leechers.. men, fortsatt samme problem! :(

Takk igjen!

Lenke til kommentar

Prøvde å kutte ut routeren (har uansett kjørt kablet under alle testene), men fikk ikke noe bedre resultat.

Lastet ned i 11 MB/s, laster ikke opp i det hele tatt.. Seed/Peer: 62 vs. (2)32 - 0 kB/s

Skjønner ikke ... :(

Lenke til kommentar

Prøvde å kutte ut routeren (har uansett kjørt kablet under alle testene), men fikk ikke noe bedre resultat.

Lastet ned i 11 MB/s, laster ikke opp i det hele tatt.. Seed/Peer: 62 vs. (2)32 - 0 kB/s

Skjønner ikke ... :(

Kan du ikke lage torrent, så dele den med oss? så kan vi se hvordan fart vi får? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...