reminett Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 /etc/init.d/boot.lvm er på plass. # chkconfig lvm: lvm: unknown service Hvordan får jeg lvm til å starte ved boot? Jeg må manuelt kjøre "vgchange datatank -ay før jeg kan mounte.. Lenke til kommentar
HawP Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Du er ikke avhengig av at noe annet (f.eks. md; hvis du har vg på et raid) får startet før boot.lvm kjøres da? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Distro kjører du? En kollega (med Arch) glemte å oppdatere mkinitcpio før han byttet til .pacnew og fikk (grunnet ecryptfs riktignok) et ubootbart system før vi chrootet inn og fikset bootfilene. Lenke til kommentar
reminett Skrevet 16. august 2012 Forfatter Del Skrevet 16. august 2012 OpenSUSE 12.1. Ingen raid. Kun en enkel LVM... Merkelig at vgchange -ay funker etter boot..? Lenke til kommentar
HawP Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Jeg kjører også opensuse 12.1 og har LVM på et raid1, og det starter/aktiveres uten problemer ved oppstart (har bl.a. /home som LVM). Så noe må jo ha skjedd hos deg? Lenke til kommentar
reminett Skrevet 22. september 2012 Forfatter Del Skrevet 22. september 2012 (endret) Det er en fresh install... men uansett, det løste seg jo når jeg droppet dhcp.. Endret 22. september 2012 av reminett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå