Gå til innhold

Oppgradering av spill PC - Tilbakemeldinger

Anbefalte innlegg

Hei, har da bestemt meg for å oppgradere min nåværende PC (se signatur), da jeg er gått lei av microstuttering/dårlig støtte for CFX i flere spill. Bestemte meg også for å oppgradere til en intel CPU i samme slengen.

Handlevognen:

post-175522-0-61043400-1344370619_thumb.jpg

Har selvfølgelig hørt mye om 670vs680, og har hørt at 670 bare er et par-tre FPS unna i de fleste spill. men nå som jeg da har penger til å kjøpe et slikt kort, lurer jeg igrunn bare på om jeg skal gå for det beste (680), eller gå for 670'en og bestille meg noe bedre RAM. Hva tror dere jeg vil få mest gevinst ut av?

Lurer også litt på CPU valget mitt, noen andre forslag? Har litt penger å gå på, så om det går over med noen hundrelapper har ikke mye å si :)

Andre tilbakemeldinger hadde også vært fint!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøper du for eksempel et Asus GTX 670 vil du få 1-2 FPS mer enn et stock GTX 680.

Høyere frekvenser enn 1333MHz utgjør ingen forskjell i ytelse, det utgjør bare en forskjell i benchmarks.

En i5 3570K vil gi deg omtrent 5% bedre spillytelse fordi den bruker en oppdatering av arkitekturen. HTT (som er forskjellen på i5 og i7) har egentlig ikke noe for seg i spill, så det er ikke nødvendig med i7.

Lenke til kommentar

Tenkte litt på 3570k også, men leste litt om at IB sliter litt med varmeproblemer i forhold til SB, så jeg tenkte da at det ville lønne seg å gå for en 2700k, da den sannsynligvis vil oppnå en høyere klokk (med lavere temperaturer) enn en 3570k. Tar jeg helt feil nå eller?

Lenke til kommentar

Tenkte litt på 3570k også, men leste litt om at IB sliter litt med varmeproblemer i forhold til SB, så jeg tenkte da at det ville lønne seg å gå for en 2700k, da den sannsynligvis vil oppnå en høyere klokk (med lavere temperaturer) enn en 3570k. Tar jeg helt feil nå eller?

Du har rett i at SB vil oppnå bedre klokk en IB. Er begge overklokket oppnår du tilnærmet lik ytelse, men IB har et fåtall andre forbedringer som kan gjøre det verdt kjøpet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...