Gå til innhold

Må jeg egentlig bruke en slags pre amp for at headset skal fungere som forventet?


Anbefalte innlegg

Jeg har i dag Koss Porta Pro Speak Easy headset med mikrofon og dette duger rett og slett ikke. Blir ikke noe bedre om jeg bytter ut med et gammelt headset.

 

 

Må jeg bruke penger på en pre amp for mikrofonen/headsettet for at lyden skal være hørbar uten å ha mic'en satt like inntill munnen?

 

Må jeg i så fall kjøpe eget headset tilpasset en preamp?

 

Har ellers Windows 7 med Realtek drivere.

 

Pokker ta! Er faen ta ikke mulig å få noen mikrofon til å fungere skikkelig. :mad:

 

Edit: f.eks noe sånt?

http://www.4sound.no/itempg.aspx?id=704961&artno=138575

Endret av Decoman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte et logitech h530 USB headset og har OMSIDER fått ting under kontroll.

 

Mikrofonen med denne løsningen fungerer akkurat slik jeg ønsket, men nå er det faen ta et problem med at Windows 7 fryser ved avslutning/restart. Videre, så var det i dag lenge umulig å få kontroll på volumet. En kunne sitte å se at volumet stilte seg ned fra 100% og ned til 0% sånn av seg selv.

 

Det ser ut til å ha hjulpet ved å flytte usb pluggen til en USB port på baksida av hovedkortet, i motsetning til å ha den plugget inn i hub'en foran på kabinettet. Trykket også på en slags "reset to defaults" knapp i lyd instillingene, men lurer på om det var flyttingen av usb pluggen som hjalp.

 

Får se nå da seinere i kveld om windows fremdeles fryser ved avslutning. :hrm:

Endret av Decoman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...