Dr. Brodsky Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Jeg trenger en telefon nummer 2. Det skal, som tittelen sier, være en telefon som tåler en del. Den må være vanntett nok til at jeg kan ligge i en våt lomme i timesvis uten at jeg trenger å tenke på det. Av funksjoner trenger jeg svært lite. Den må ha god samtalekvalitet, god antenne (noe som har blitt mangelvare i det siste), gode taster (skriver en del meldinger), godt batteri, være liten og ikke minst billig. Jeg hadde en gang i tiden en Samsung b2100 (tror jeg). Den var jeg ikke fornøyd med. Skjermen sprakk av et fall fra lommehøyde og ned på parkett, i tillegg til at den var er mareritt å skrive meldinger på. Den tok forresten kvelden da jeg la den i bilen (som jeg mistet på sjøen ). Da telefonen kom opp fra 15 meters dyp var den nesten dobbelt så stor... Takker for svar... Lenke til kommentar
baroiic Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Vil vel da kanskje anbefale en telefon fra Sonim. Men nå er disse ganske dyre.Kanskje titte litt på finn.no. Tittet litt rundt der her om dagen og fant noen litt eldre nokia telefoner som høres perfekte ut til ditt bruk. F.eks. en Nokia 5210 Husker jeg hadde denne en gang, og det måtte vel en buss til, før den tok kvelden. Tenker kanskje telefonen bør være billig siden det virker som om den kommer til å gjennomgå litt. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 7. august 2012 Forfatter Del Skrevet 7. august 2012 (endret) Er ikke alle Sonimtelefonene veldig store? Nokia 5210 har jeg hatt. Faktisk vært i daglig bruk fra den kom på markedet og frem til bare for noen måneder siden. Det som tok knekken på den var et softwareproblem av noe slag; alle ringetonene hadde plutselig feil filformat...og telefoner som ikke ringer er til lite nytte. Jeg tenkte uansett at teknologien har tatt et par steg siden 5210... Telefonen skal gjennomgå litt ja. Alt fra treningsturer og nødtelefon på fjellturer til arbeidsmobil (stein, anlegg, treklatring og skogsarbeid). Jeg har ikke planlagt å miste flere biler på sjøen, så akkurat det trenger ikke telefonen å tåle. Endret 7. august 2012 av Phileas Fogg Lenke til kommentar
baroiic Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 (endret) De er vel ganske store som du sier. Teknologien har tatt et par steg videre, men det har det vel ikke akkurat gjort når det gjelder byggekvalitet. Man får telefoner som er ganske bra, som tåler både vann og støv. Men svikter når det gjelder å få seg en trøkk. Endret 7. august 2012 av baroiic Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 (endret) Se også litt på Sony Experia GO. Vann og støvsikker og pakket i et tett plastkabinett. Skrapesikkert mineralglass som visstnok sies å tåle mer enn Gorilla-glasset som f.eks. Samsung benytter seg av. Edit. Kanskje bare glemme det, ser at funksjoner ikke var så viktig, men taster var det. Da går du vel heller for en med taster og ikke touch. Anbefaler heller da Samsung X-Cover 271 eller som nevnt Sonim - Sonim XP 5300 Force eller enda mer robuste Sonim XP3300 Force (MIL-810G og IP68-sertifisertifisert, som er den høyeste sertifiseringen en robust mobiltelefon kan ha.) Endret 8. august 2012 av Nik0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå