Gå til innhold

Exchange 2011 Ny E-mail gruppe. Bruker ekisterer allerede feilmelding

Vassre

Anbefalte innlegg

Jeg holder på med å sette opp en felles mail til en kunde. Problemstillingen er at jeg først prøvde å sette opp gruppen i Exchange konsolet. Jeg fikk satt den opp, men fikk ikke det til å fungere. Brukerne får ikke e-post. Etter dette fikk jeg vite at det var bedre å gjøre dette fra SBS konsolet (Ny e-post distubusjon gruppe). Men da får jeg feilmelding at e-posten allerede eksisterer. Noe den ikke burde gjøre for jeg har slettet gruppen i exchange konsolet og jeg finner ingen informasjon om denne e-posten noen sted i exchange konsolet.

Noen som vet hva dette kan skyldes? Kan det være at det ligger noe mer i exchange konsolet, eller i AD.

Bli super happy om det er noen som vet noe, da jeg sitter veldig fast nå og burde få den opp ganske raskt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Hva står det eksakt på feilmeldingen din? Mest sannsynlig så ligger det igjen exchange atributter på ett AD objekt. Det bør være relativt greit fra feilmeldingen å se hvilket objekt som har proxy adressen.

Da kan du enten bruke adsi edit og fjerne det, eller "advanced features" i ad for å endre objektet derfra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...