StarEye Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Etter at mitt nye skjermkort fra Gigabyte viste seg å være defekt og må returneres, så har jeg fått litt avsmak for Gigabyte, og ber kanskje bare om å få refundert utgiftene istedenfor. I en lokalbutikk har de skjermkortet i emnetittelen stående å vente på meg om jeg skulle ha lyst på det istedet. Jeg har bare PCI-E x16 på hovedkortet, mens dette skjermkortet bruker visst PCI-E 2.0 x 16, men det skulle vel ikke være et stort problem? (annet enn at jeg ikke får utnyttet potensialet 100% før jeg får meg en ny PC å bruke den på). Om det går greit, er dette kortet not å satse på? Høres jo unektelig fint ut med hele 2gb minne på kortet istedenfor 1gb som er mest vanlig på disse. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 (endret) Hvis de i butikken har et HD 7850 (2GB) ville det vært et bedre valg (de koster vanligvis det samme). Verken GTX 560 Ti eller HD 7850 blir begrenset av PCIe x16. Tror heller prosessoren som bare har PCIe 1.0 er flaskehalsen. Endret 7. august 2012 av Olestokk 1 Lenke til kommentar
StarEye Skrevet 7. august 2012 Forfatter Del Skrevet 7. august 2012 Er svært skeptisk til ATI kort og spill, så mange problemtråder som har blitt startet på hauger av fora rundt om på nett, så holder meg til nVidia intil videre. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Jeg har alltid valgt grafikkort ut fra ytelse, strømforbruk og støy. Aldri hatt noen som helse problemer med AMD. Men men, velg hva du vil ha Lenke til kommentar
StarEye Skrevet 7. august 2012 Forfatter Del Skrevet 7. august 2012 Hmmm, siste ikke-nVidia kortet jeg hadde var Radeon 9800 Pro (som jeg betalte en helt syk pris for). Hvis de har det inne, så skal jeg vurdere det. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Mener jo såklart ikke å presse noe på deg da Alle har sine preferanser for hva de liker. Lenke til kommentar
StarEye Skrevet 7. august 2012 Forfatter Del Skrevet 7. august 2012 Hehe, selvsagt. Den avgjørende faktoren er hvorvidt jeg kan kjøre lyd via HDMI (og på Vista 64). Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Kan jo påpeke at jeg selv har hatt et Amd oppsett (Cpu + gpu ) nå i 3 år og har aldri opplevd noen problemer som ikke kunne løse seg ved å justere på innstillingene i kontrol panelet til skjermkortet (som regel er det enten AA eller AF eller texturer som kan rote det til i spill) , faktisk så opplevde jeg personlig flere problemer med Nvidia kort ( kort som døde ) som har gjort at jeg personlig går for Amd. Det er sant dog at driveren til Amd kan være noe knotete innimellom, men har erfart at det nå er omtrent like gode som Nvidia (og faktisk bedre i perioder om du har et nyere kort ) og vil anta at Nvidia sine drivere også har sine problemer med jevne mellomrom utifra innlegg på diverse fora. Personlig dog hadde jeg ikke gått for et 560 , om noe hadde jeg ventet på et 660 om du skal ha Nvidia eller minst et 7870 fra Amd med en god kjøleløsning (men der hadde jeg sannsynligvis kjøpt heller et 7950 til 2300kr på nettet i steden). 1 Lenke til kommentar
StarEye Skrevet 7. august 2012 Forfatter Del Skrevet 7. august 2012 Hmmm, er det særlig oppgradering fra 560 Ti til 660 da tror du? Er ikke det, som gjentatte ganger før, bare en nyutgivelse av 560'ene? På samme måte som en GTX 9800 (mitt gamle kort) var en nyutgivelse av en 8800? Mulig jeg roter nå, men det er det jeg har fått inntrykk av tidligere. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Utifra ryktene kommer ikke GTX 660 Ti til å ta over for GTX 560 Ti, det ryktene sier er at kortet kommer til å havne på omtrent 2600kr og ha ytelse over GTX 580 nivå. Lenke til kommentar
StarEye Skrevet 7. august 2012 Forfatter Del Skrevet 7. august 2012 Da blir det endel dyrere da, og jeg kan like godt gå for 560 Ti nå, da jeg ikke får utnytte av den ekstra ytelsen før jeg får meg ny PC en gang i 2013. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 (endret) Et 660 kort kommer til å yte i nærheten av et 670 som jeg forstår det , pre-tester har vist at det skal ligge ca 10-15% bak maks og faktisk i nærheten av 7870 / 7950 på mange områder. Det er ikke en rebrand av 560, i alle fall på stasjonære pcer. Endret 7. august 2012 av Malvado Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå