Gå til innhold

ZOTAC GeForce GTX 560Ti 2GB PhysX CUDA

Anbefalte innlegg

Etter at mitt nye skjermkort fra Gigabyte viste seg å være defekt og må returneres, så har jeg fått litt avsmak for Gigabyte, og ber kanskje bare om å få refundert utgiftene istedenfor. I en lokalbutikk har de skjermkortet i emnetittelen stående å vente på meg om jeg skulle ha lyst på det istedet.

Jeg har bare PCI-E x16 på hovedkortet, mens dette skjermkortet bruker visst PCI-E 2.0 x 16, men det skulle vel ikke være et stort problem? (annet enn at jeg ikke får utnyttet potensialet 100% før jeg får meg en ny PC å bruke den på).

Om det går greit, er dette kortet not å satse på? Høres jo unektelig fint ut med hele 2gb minne på kortet istedenfor 1gb som er mest vanlig på disse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis de i butikken har et HD 7850 (2GB) ville det vært et bedre valg (de koster vanligvis det samme).

Verken GTX 560 Ti eller HD 7850 blir begrenset av PCIe x16. Tror heller prosessoren som bare har PCIe 1.0 er flaskehalsen.

Endret av Olestokk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan jo påpeke at jeg selv har hatt et Amd oppsett (Cpu + gpu ) nå i 3 år og har aldri opplevd noen problemer som ikke kunne løse seg ved å justere på innstillingene i kontrol panelet til skjermkortet (som regel er det enten AA eller AF eller texturer som kan rote det til i spill) , faktisk så opplevde jeg personlig flere problemer med Nvidia kort ( kort som døde ) som har gjort at jeg personlig går for Amd.

Det er sant dog at driveren til Amd kan være noe knotete innimellom, men har erfart at det nå er omtrent like gode som Nvidia (og faktisk bedre i perioder om du har et nyere kort ) og vil anta at Nvidia sine drivere også har sine problemer med jevne mellomrom utifra innlegg på diverse fora.

Personlig dog hadde jeg ikke gått for et 560 , om noe hadde jeg ventet på et 660 om du skal ha Nvidia eller minst et 7870 fra Amd med en god kjøleløsning (men der hadde jeg sannsynligvis kjøpt heller et 7950 til 2300kr på nettet i steden).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hmmm, er det særlig oppgradering fra 560 Ti til 660 da tror du? Er ikke det, som gjentatte ganger før, bare en nyutgivelse av 560'ene? På samme måte som en GTX 9800 (mitt gamle kort) var en nyutgivelse av en 8800?

Mulig jeg roter nå, men det er det jeg har fått inntrykk av tidligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...