Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermkort-viften spinner ikke, ikke noe bilde på skjermen.

Anbefalte innlegg

Jeg demonterte for ikke så lenge siden min 4 år gamle PC for å bruke kabinettet til nye deler og har vært forsiktig med alle komponentene og brukt antistatisk armbånd. Før jeg demonterte den fungerte den helt ok.

Da jeg hadde satt sammen de gamle delene igjen i et annet kabinett og gjorde en test-boot, ville ikke viften på skjermkortet starte.

Jeg slo av strømtilførselen for å forhindre skade, men etter gjentatte forsøk og remontering av delene det kan se ut som at skjermkortet har tatt kvelden.

Men det kan også ha noe å gjøre med hovedkortet. PC-en vil nemlig ikke slå seg av selv om jeg holder inne av-knappen aldri så lenge. Det lyser grønt i dioden på hovedkortet, og PSU og CPU-viftene spinner som de skal. Jeg har ikke montert speaker på hovedkortet så jeg får ikke sjekket om POST er vellykket.

Så lurer jeg også på om reklamasjonsfristen på PC-deler er på 2 eller 5 år? Er f.eks skjermkort ment til å vare "vesentlig lenger enn to år"?

Specs:

Hovedkort: Asus P5Q Pro (4 år)

CPU: Intel E8500 @ 3.16 GHz (4 år)

RAM: Corsair XMS2 2x2 GB @ 400 MHz (4 år)

GPU: XFX GeForce GTX 260 (4 år)

HDD: Ukjent

PSU: Cooler Master GX 650W PSU (Ny)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.forbrukerrådet.no/dine-rettigheter/garanti-og-reklamasjon

Reklamasjonsretten som følger av forbrukerkjøpsloven gir deg rett til å klage på mangler ved en vare innen en bestemt tidsfrist. I utgangspunktet har du to års reklamasjonsrett, men dersom produktet er ment å vare vesentlig lenger enn to år, kan du klage i inntil fem år. Dette vil gjelde for eksempel tv, pc og mobiltelefon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...