Gå til innhold

PS3'en finner ikke laptop wifi

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg bor i en studentleilighet i bergen med universitetsnett. Hver gang jeg skal på nett med laptopen må jeg åpne en nettleser og skrive inn brukernavn og passord. Dette får jeg ikke til med min ps3. Derfor tenkte jeg at jeg skulle mekke wifi på laptopen slik at ps3'en kunne kobles til den, men ps3'en finner den ikke med scan... Har prøvd med både WPA2 og WEP. Noen som har greie på dette? Setter pris på alle svar.

Mvh Erlend

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker laptopen trådløst? Hvis den gjør det og du prøver å opprette et ad-hoc nettverk, vil ikke pcen sende ut signaler pga at antennene er i bruk.

Du kan prøve et program som heter "Connectify". Det har den funksjonaliteten du er på jakt etter i alle fall.

Mvh Faller

Lenke til kommentar

Jo, åpent nettverk er absolutt ikke å anbefale! Det er som å be om å bli snyltet ;)

Noe annet du kan prøve er å lage et ad-hoc-nettverk, og bridge "lokal tilkobling" og "trådløs tilkobling". Da skal du kunne dele nettverket m/ passord (som du oppretter når du lager ad-hoc'et)

Mvh Faller

Lenke til kommentar

Siden du kobler laptopen til nettet med kabel, hvorfor ikke bare kjøpe en router? da kan du sette opp ditt eget trådløse nett med passord, og du slipper å ha på laptopen for å bruke nett på ps3 ;)

Evt kan du vel også bruke en switch.. og koble til begge deler med kabel.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er akkurat det jeg har gjort. "Konfigurer et trådløst ad hoc-nettverk (daamaskin-til-datamaskin)". Jeg fulgte den "wizarden" der å lagde et nettverk. Ga nettverket navn og passord, men finner ingenting :@. Kom også spørsmål om jeg ville slå på fildeling og deling av nettforbindelse, og det gjorde jeg. Lurer på om det er universitetsnettet som ødelegger alt med den "proxy oppkoblingen" eller hva det nå enn er...

Erlend

Siden du kobler laptopen til nettet med kabel, hvorfor ikke bare kjøpe en router? da kan du sette opp ditt eget trådløse nett med passord, og du slipper å ha på laptopen for å bruke nett på ps3 ;)

Evt kan du vel også bruke en switch.. og koble til begge deler med kabel.

Jeg har det, men du skjønner jeg får ikke mulighet til å skrive inn brukernavn og passord på ps3'en slik jeg får i nettleseren til laptopen. Først da får jeg nettilgang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...