OVK Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Hei Jeg har akkurat bygget en min nye PC med en AMD FX 8150 CPU og jeg bruker Coolermaster Hyper 212 Evo kjøleren.. Men temperature på den er høy,den ligger på ca 41 grader på Idle og opp til 69 grader på Load.. Jeg har bytta kjølepasta for det var for mye der,men det hjalp ikke på temperaturen.... Hva kan dette skyldes eller er det normal temp. på den CPUen ? (LENGE siden sist jeg har drivi med PC).... Takker for svar Lenke til kommentar
greenman Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Er ikke så gale de temperaturene der altså. Kanskje litt høye for en 212 evo, men ingenting å bekymre seg over. Kanskje litt lite kjølepasta? Strammet du skruene godt? Er det ryddig i kabinettet ditt? Lenke til kommentar
OVK Skrevet 7. august 2012 Forfatter Del Skrevet 7. august 2012 Er ikke så gale de temperaturene der altså. Kanskje litt høye for en 212 evo, men ingenting å bekymre seg over. Kanskje litt lite kjølepasta? Strammet du skruene godt? Er det ryddig i kabinettet ditt? Er ganske ryddig der,men ja kanskje litt lite kjølepasta,for først hadde jeg for mye så jeg fjerna alt og la på ny kjølepasta og skuene får jeg ikke stramma mer :S Lenke til kommentar
greenman Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 (endret) Hva bruker du til å måle temperaturene? Endret 7. august 2012 av Bibow Lenke til kommentar
OVK Skrevet 7. august 2012 Forfatter Del Skrevet 7. august 2012 Hva bruker du til å måle temperaturene? Et enkelt program "Speedfan"..... Lenke til kommentar
greenman Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Speedfan er ikke kjent for å være noe nøyaktig. Last ned Coretemp og sjekk der. 1 Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 (endret) Til å være AMD så er det høyt. Anbefalt maxtemp på denne prosessoren er 61C. Hyper 212 fungerer vel best med prosessorer med TDP opp til 95W så mulig den rett og slett kommer til kort, men det var kanskje litt i høyeste laget. Du har ikke overklokket ved et uhell? Edit: Speedfan kan som nevnt være på jordet ja så mulig det ligger noe der. Endret 7. august 2012 av pølsehund Lenke til kommentar
OVK Skrevet 7. august 2012 Forfatter Del Skrevet 7. august 2012 Til å være AMD så er det høyt. Anbefalt maxtemp på denne prosessoren er 61C. Hyper 212 fungerer vel best med prosessorer med TDP opp til 95W så mulig den rett og slett kommer til kort, men det var kanskje litt i høyeste laget. Du har ikke overklokket ved et uhell? Edit: Speedfan kan som nevnt være på jordet ja så mulig det ligger noe der. Jeg har ikke overklokket.....innstillingene i BIOS står på Auto.....men med CoreTemp programmet viser den mellom 24-40 grader på "CPU #0"..... ? Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 (endret) Er det 24C på kaldeste og 40C på varmeste kjerne ifølge Coretemp? Prøv HW-monitor i tillegg for krysssjekk, men sørg for at kun ett overvåkingsprogram kjører i slengen. Endret 7. august 2012 av pølsehund Lenke til kommentar
OVK Skrevet 7. august 2012 Forfatter Del Skrevet 7. august 2012 Er det 24C på kaldeste og 40C på varmeste kjerne ifølge Coretemp? Prøv HW-monitor i tillegg for krysssjekk, men sørg for at kun ett overvåkingsprogram kjører i slengen. Ja,stemmer det.....men på HW-Monitor ligger den nå på 43 grader.... Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Varmeste kjerne altså? Og det er like stor temperaturforskjell til kaldeste kjerne? Det er vanlig med oppimot 10C forskjell på kjernene, men 15+ var i drøyeste laget. Nå er det årevis siden jeg har hatt AMD så mulig dette er normalt, men jeg tviler. Er dette load-temperaturene forresten? Lenke til kommentar
OVK Skrevet 7. august 2012 Forfatter Del Skrevet 7. august 2012 (endret) Varmeste kjerne altså? Og det er like stor temperaturforskjell til kaldeste kjerne? Det er vanlig med oppimot 10C forskjell på kjernene, men 15+ var i drøyeste laget. Nå er det årevis siden jeg har hatt AMD så mulig dette er normalt, men jeg tviler. Er dette load-temperaturene forresten? Driver å ser litt film nå,så nå ligger den på 45 grader og helt opp til 69 når jeg spiller.... På HW-Monitor ligger den 29 grader på Core 0-7,lik temp. på alle,men på CPU temp. ligger den på 45 grader ? blir forvirra av detta jeg,hehe Endret 7. august 2012 av OVK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå