Gå til innhold

[Samsung Galaxy Gio] Motparten får ekko under samtale

Anbefalte innlegg

Har nyrlig anskaffet meg en samsung galaxy gio, men noe av de jeg snakker med, får dessverre ekko av min stemme under tlf. samtale.

Dette gjelder derimot ikke alle, men spesielt en god kompis av meg og en veninne(begge har iphone)

Men når jeg snakker med feks. min bror(sony ericcson) eller søster(samsung), så oppleves det ikke noe unormalt. Både kompisen min og veninna mi har beskyttelse padd på iphonene sin og har lest at dette kan være årsaken, men det har også min bror og han hører ikke noe ekko, som sagt.

Har allerede byttet tlf engang, uten at det hjalp noe. Har også ringt min mobil operatør(tele2), men de sa at slike problemer stort sett gjelder tlf og ikke sim kortet.

Noen som vet hva som forårsaker dette problemet? Litt kjedelig at jeg omtrent ikke kan ringe han ene kompisn min, pgr av elendig samtale kvalitet :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den eneste "løsningen " jeg vet om per dags dato er å skru ned volum mens du er i samtale på din telefon. Da blir ekkoet redusert. Jeg er ikke sikker på hva det kommer av, men jobber med teknisk support og fikk en slik henvendelse, og for kunden hjalp det :) Det mistenkes at telefonene klarer å plukke opp signaler fra mikrofonen som blir gjengitt i høyttaleren. På mange av disse smarttelefonene sitter det to mikrofoner. En for selve stemmen, og en for omgivelsesstøy.

Mvh Faller

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...