-=Petter=- Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Hei Er det mulig og få Windows til og stoppe all nettverkstraffikk hvis en bestemt bruker kobler seg på? Eks; Hvis bruker1 kobler seg på for og laste ned en fil, så skal server stoppe torrent programmer og andre programmer som bruker nettverk. Er dette mulig, og eventuelt sette opp dette for flere, men at det vil komme en melding til en bruker om at linje er opptatt hvis noen andre er koblet til. Mvh Petter Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Sjekk om routeren din har mulighet for QOS. Post eventuelt routertype her, så sjekker noen det for deg. Hvis du har mulighet for QOS så kan du sannsynligvis få prioritert trafikken til utvalgte brukere. Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 7. august 2012 Forfatter Del Skrevet 7. august 2012 Jeg har en TP-Link TL-WR941N. Kan ikke si jeg finner noe QOS på denne. Men vil bare opplyse om at jeg bruker Hamashi VPN klient, hvis det har noe og si. Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 13. august 2012 Forfatter Del Skrevet 13. august 2012 Det finnes ikke noe program til Windows som gjør denne jobben på maskinen det gjelder? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Tror det er mulig å legge inn openwrt eller dd-wrt på denne routeren, men det er endel knoting og tweaking for å få QoS til å fungere. Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 13. august 2012 Forfatter Del Skrevet 13. august 2012 Ok, så slik rett ut så er det vanskelig og få det til på routeren. Men på selve pcn som deler dette da, går det ann og sette opp noe program på denne eller noe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå