Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nytt skjermkort, horisontale hvite streker

Anbefalte innlegg

Okay, tidligere åpnet jeg denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1450597

Og jeg kjøpte da altså et slikt et: http://www.dustinhome.no/product/5010549536/gigabyte-geforce-gtx-560-ti-oc-1gb-pci-e-dvi-hdmi/

Før jeg satt inn det nye skjermkortet, rengjorde jeg PC'en med luft på boks, men dette er noe jeg ikke tror har noe med problemet å gjøre. PC'en funger like fint med det gamle skjermkortet.

Men når jeg setter inn det nye skjermkortet, starter PC'en som normalt. Problemer er at det dukker opp masse hvite horisontale streker når PC'en starter. Tekst og BIOS ser normal ut, men så fort det blir mer grafisk, som logo'en til HK og windows starter, da blir det straks verre.

Klipp og lim av spesifikasjoner fra det andre emnet for enkelhetsskyld:

Intel Core 2 Duo E8400 3ghz

Kingston DDR2 PC2-5300 (2GB x 2)

Abit IP35 Pro (hovedkort)

Soundblaster X-Fi Gamer lydkort

XFX Geforce 9800GTX

Corsair VX550W strømforsyner

Er kortet gåent, eller er det mer bak? Kortet er et PCI Express 2.0, mens hovedkortet støtter opp til PCI-Express x 16. Er det noen innstillinger i Bios som kanskje ikke er som de skal? Eller bør jeg bare returnere hele saken så fort som mulig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som et defekt skjermkort ja, er det 9800GTX? Da har det vel samme feilratioen som 8xxx serien fra Nvidia noe som tilsier at en god del av dem dør før 5 år er omme.

Du kan selvsagt teste kortet i en annen pc for sikkerhets skyld.

Edit : Ser selvfølgelig nå at du har et nyere kort fra Nvidia, det høres ut som det er defekt, prøv det som sagt i en annen pc eller send det i retur og påpek at det var DOA (dead on arrival).

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...