Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kjøre virtual pc med XP for å få visse drivere til å funke i Vista?

Anbefalte innlegg

Har en kortleser som jeg må bruke i jobben, og driveren til denne funker ikke i Win 7 64 bit. Hadde jeg hatt 32 bit hadde det funka, så først vurderte jeg å legge inn sistnevnte og bare ha to OS-er. Men så snubla jeg over en annen løsning, nemlig at man kan kjøre virtual pc direkte fra Win 7. Greia er bare at jeg skulle hatt denne i Win 7 32 bit, mens den tilsynelatende bare gir XP. Dette er i grunnen ikke noe problem, jeg kan alltids bruke XP, men det jeg da lurer på er om drivere som installeres gjennom denne XP-en vil funke (om driverne i Win 7 blir de gjeldende) eller om jeg må installere et ekstra OS likevel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Typisk vil virtualisering av OS være lukket - dvs at drivere ligger hver for seg på de to forskjellige OSene. Det kan ikke interagere med hverandre utenom drag and drop fra eksisterende OS til virtuelt OS. Kort sagt: du må installere et OS allikevel.

Mvh Faller

Lenke til kommentar

Ja, hvis du legger inn en driver i f.eks virtuelle OSet vil driveren kun fungere der. Hvis du legger inn driveren i systemet du har allerede, vil driveren ikke fungere i det virtuelle OSet. Vet ikke om det var et oppklarende svar?

Mvh Faller

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...