appelsinbrus Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Har en kortleser som jeg må bruke i jobben, og driveren til denne funker ikke i Win 7 64 bit. Hadde jeg hatt 32 bit hadde det funka, så først vurderte jeg å legge inn sistnevnte og bare ha to OS-er. Men så snubla jeg over en annen løsning, nemlig at man kan kjøre virtual pc direkte fra Win 7. Greia er bare at jeg skulle hatt denne i Win 7 32 bit, mens den tilsynelatende bare gir XP. Dette er i grunnen ikke noe problem, jeg kan alltids bruke XP, men det jeg da lurer på er om drivere som installeres gjennom denne XP-en vil funke (om driverne i Win 7 blir de gjeldende) eller om jeg må installere et ekstra OS likevel. Lenke til kommentar
Faller Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Typisk vil virtualisering av OS være lukket - dvs at drivere ligger hver for seg på de to forskjellige OSene. Det kan ikke interagere med hverandre utenom drag and drop fra eksisterende OS til virtuelt OS. Kort sagt: du må installere et OS allikevel. Mvh Faller Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 8. august 2012 Forfatter Del Skrevet 8. august 2012 Ja men hvis det er som du sier at de to OS-ene ikke interagerer, må det jo gå an å legge inn en driver i bare det ene systemet? Lenke til kommentar
Faller Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Ja, hvis du legger inn en driver i f.eks virtuelle OSet vil driveren kun fungere der. Hvis du legger inn driveren i systemet du har allerede, vil driveren ikke fungere i det virtuelle OSet. Vet ikke om det var et oppklarende svar? Mvh Faller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå