Gå til innhold

Ny stasjonær, men med gjenbruk av deler fra den gamle?

Anbefalte innlegg

Hei,

På tide å oppgradere stasjonære pcen, og da trengs det litt hjelp fra dere genier her på forumet.

Har for tiden en PC som begynne å skrangle og gå litt dårlig, men håper på å få til litt gjenbruk for å spare inn noen kroner.

Det jeg har nå, som jeg håper kan brukes er:

Power Supply: Corsair 650W

WD disk på 1,5 TB

WD disk på 750 GB

CD/DVD spiller/brenner

2x2GB RAM brikker (Disse aner jeg virkelig ikke om kan brukes, you tell me)

NZXT Hush kabinett (Vurderer å bytte ut for syns skyld)

Beyerdynamics DT770 Headset

Lydkort (Soundblaster Xtreme gamer eller noe slikt, ca 4 år gammel, usikker på helt hva det er eller om det er vits i å bytte ut)

Har også allerede lisens til Windows 7 32-bit, men har forstått det slik at en burde ha 64 bit versjonen? er dette mulig å få ved å betale for oppgradering, eller må jeg kjøpe helt på nytt?

Så litt om det jeg ønsker meg:

Vil gjerne ha stor skjerm, nå har jeg 22", men håpet på å oppgradere til 27":

Har sett på denne Fujitsu P27T-6P men åpen for forslag for andre. Likte dog at den var hvit, slik at den ikke virker så alt for massiv, på tross av størrelsen.

PC'en vil vel i stor grad brukes til diverse surfing, litt jobb (Word, Excel og diverser andre "enkle" programmer, så her er det nok mest skjermplassen som er avgjørende faktor), streame fotball og litt spill fra tid til annet.

Ønsker også å ha litt kraft til å spille litt fra tid til annen, men ikke behov for noe hardcore gaming-maskin.

Spill som vil bli spilt vil nok i hovedsak være Football Manager og Diablo 3.

Gjenbruk av deler er pluss,

Mulighet for oppgradering i fremtiden er pluss!

Ikke mulighet til kablet nett, så trådløst må til

Utseende er litt pluss (Pent, ikke pimpet)

Lavt støynivå er pluss.

Busjett har jeg ikke helt tenkt på enda, men skal ikke ha helt hardcore-pc så vil ikke betale overpris for det aller beste. Det sagt vil jeg gjerne ha noe som holder seg ungt en tid, så litt trøkk må det være =)

Noen som tar utfordringen?

Endret av dundersalt123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mye her sier meg ingenting?

Er det LGA 775 eller eldre?

Snakker vi om sata/IDE her?

Regner med du har DDR2 ram selv det er for gammelt å bruke videre nå.

Angående 32 bits operativsystemer klarer disse kun 4 GB totalt med skjermkort, så det er lite å gå på, har du kjøpt OEM må du ha ny lisens, mens retail lisens pleier ofte å følge med både 32/64 bits.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

alt det du har listet opp bortsett fra minne er egentlig mulig å bruke om ingen, så det er jo et pluss for lommeboka :)

Har sett opp noe her:

post-227710-0-22010300-1344359003_thumb.png

WiFi er innebygget på hovedkortet, så det er ikke noe å tenke på med det.

Utifra spillene du spiller så trenger du ikke så kraftig til skjermkort, og selv hvis du skal ha en 2560x1440/1600 skjerm vil skjermkortet levere akseptabel FPS.

Windows 8 vil jo komme ut om under to måneder, det skal koste veldig mye mindre enn Windows 7. Siste jeg leste var 60 Euro for Win 8 Pro: http://www.itavisen.no/900001/blir-windows-8-pro-saa-billig . Det er jo noe å ha i bakhodet når du bestiller i disse tider. Det om du kan bruke 32 Bit lisens for 64 Bit kommer jo an på hvilken type lisens du har. Har du OEM lisens er jeg ganske sikker på at det ikke går, men hvis du har fullversjon skal det gå.

Jeg la til et kabinett fordi du skrev at lavt støynivå var et pluss, og samme med utseende. Kabinettet er veldig solid og støydempet, og selv er jeg veldig fan av stilrene kabinetter som det :)

Lenke til kommentar

Takk for svar,

Vurderer nå å vente på Windows 8 og se hva som skjer da.

Har også sett noen snakke om "YAMAKASI CATLEAP Q270 SE" skjerm. Har du noen erfaring med den? Vil det være et godt valg i forhold til skjermen jeg nevnte tidligere (også med tanke på at den koster halvparten selvsagt)

Litt usikker på hvor lurt det er å kjøpe en "ukjent" skjerm på ebay, men virker jo som mange har hatt gode erfaringer med den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...