Betroz Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Kanskje det er slik at Maya profetien om 21. Desember 2012 handler om en overaktiv sol. Mayaene var flinke astronomer og jeg tror ikke på tilfeldigheter. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Betroz du skriver mye, men forstår ikke alt du ser og leser. Den videoen om solstorm sa egentlig ingenting om at det var noen spesiell risiko knyttet til 2012/13. Det er bare et solflekkmaks slik det er hvert ellevte år. Når du i tillegg tror at de gamle Mayaene hadde noe kunnskap om solen anno 2012, så er det bare å legge på røret... Verdens beste solforskere greide ikke å forutse utviklingen av denne solflekksyklusen i 2006. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 (endret) Jeg tror heller ikke på tilfeldigheter. Denne kaffen kommer fra mellomamerika, stedet der Mayaene hadde sitt rike. Det er nok ikke uten grunn at kaffen bør drikkes før 21.12.12. Jeg lover deg, selv Tine har overnaturlig kontakt med Mayaene. Det er ikke så veldig lenge igjen før det står samme utgangsdato på melkepakkene. Endret 8. august 2012 av Simen1 3 Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Så sant maten kommer frem til butikkene og en får tatt penger ut av bankene så hadde nok de fleste klart seg. hvis du er avhengige av handle mat i butikken og ta ut penger i en minibank er du ille ute om dette skjer.. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 hvis du er avhengige av handle mat i butikken og ta ut penger i en minibank er du ille ute om dette skjer.. Sa ikke noe om minibank jeg. Og de fleste er vel avhengig av å handle mat i butikker i Norge i dag? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 hvis du er avhengige av handle mat i butikken og ta ut penger i en minibank er du ille ute om dette skjer.. Vi mennesker er fleksible. Agreggat finnes og man kan ta ut penger manuelt i bank. Jeg har liten tro på at vi er blitt dummere enn folk som levde i min barndom. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Staten, dvs sivilforsvaret, politiet og heimevernet, hadde uansett hatt som førsteprioritet å sikre at folk ikke sultet eller frøst ihjel. Hovedproblemet for mange hadde nok blitt varme. Regner med at, om strømmen faktisk forsvinner over flere uker og det er kaldt, man hadde opprettet krisesentre i gymsaler og diverse hvor man kunne varmet seg rundt gassovner, sentralfyrer osv. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Jan Skrotnes : Michio Kaku snakka også om noe som skjer hvert 100e eller 200e år, og ikke bare 11 årssyklusen Simen1 : LOL Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Michio Kaku snakket til de konservative på FOX. De er vel mer interessert i konsistensen på dagens avføring og rentenivå enn i vitenskapelige detaljer. "In the 160-year record of geomagnetic storms, the Carrington event is the biggest." It's possible to delve back even farther in time by examining arctic ice. "Energetic particles leave a record in nitrates in ice cores," he explains. "Here again the Carrington event sticks out as the biggest in 500 years and nearly twice as big as the runner-up." These statistics suggest that Carrington flares are once in a half-millennium events. The statistics are far from solid, however, and Hathaway cautions that we don't understand flares well enough to rule out a repeat in our lifetime. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Jeg er bare fasinert av slike ting. Jeg er ikke sikker på noe som helst angående en kommende superstorm fra Sola. Men når jeg legger ut vel, mine tanker, om det på nettet så må det detaljeres og bevises for dem som leser det. Ellers blir det jo bare sprøyt... Kan vi ikke i det minste underholde tanken om at kanskje noe skjer? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Greit at det er tanker, men om man ikke holder seg til de fakta som beviselig er der, så kan man heller flytte over til konspirasjonssider som Nyhetsspeilet.no. Der finner man nok gærninger som ikke bryr seg om den virkelige verden... ^'^ Ellers synes jeg stoff om solen og universet er spennende nok uten faktafeil. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Regner med at, om strømmen faktisk forsvinner over flere uker og det er kaldt, man hadde opprettet krisesentre i gymsaler og diverse hvor man kunne varmet seg rundt gassovner, sentralfyrer osv. Vi hadde strømbrudd i nesten en uke etter orkanen i 1992. Det var et problem der man hadde moderne boliger uten pipe. Dette var jo ved årsskiftet, så det var rimelig kaldt også. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Jan Skrotnes : Hvorfor er du så opptatt av fakta og beviser? Kanskje et banalt spørsmål, men tenk litt over det. Når man har levd lenge nok i denne verdenen så innser man at veldig mye her er subjektivt uansett. Man sier at blind tro er naivt eller galskap, men jeg kan si det samme om et bombastisk syn på verden. Den etablerte vitenskapen har ikke alltid rett skjønner du Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg