prima89 Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Hei! En venn har tilbudt meg penger for å ta eksamen i hans sted, utdanningsinstitusjon er NTNU. Hvis jeg skulle bli busta, hvilke konsekvenser kan det få for meg? Kan jeg f.eks. bli politianmeldt for å anta falsk identitet el.? Ønsker ingen moralsk pekefinger, kun svar på spørsmålet. Tusen takk! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Ikke gjør det! Det er helt sikkert ikke verdt det. Du kan bli politianmeldt å få fengsel. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10005285 Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Sannsynligvis blir dere begge hivd ut av NTNU om du blir tatt. 1 Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Du blir ikke bare kastet ut av NTNU, men både du og han risikerer å bli utestengt fra all høyere utdanning i Norge. Alle høgskoler og universiteter. Det kan være en midlertidig utestenging på 2-3 år, eller lengre. Mao, du er ganske dum hvis du engang vurderer det. 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 I tillegg kan du bli straffet etter straffeloven pgf 190a. Det kan ikke han du opptrer som, men han vil ha vitneplikt mot deg. At du tar imot penger for det er et vesentlig straffskjerpende moment. Lenke til kommentar
Velstående Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Kjenner folk som har gjort det på NHH og NTNU, det har gått helt fint. Sjansen for å bli tatt er liten, men straffen er ikke deilig. Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Du kan bli kastet ut fra NTNU og utestengt fra alt av høyereopplæring. Lenke til kommentar
Valkyrex Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Hvis du trenger noen til å ta eksamen for deg, så har du lite på høgskole/universitet å gjøre. Slutt på skolen, skaff deg en jobb og slutt å sløs med velferdspenga (kan du si til vennen din). Og for din del, ikke gjør det, du risikerer så mye, for å hjelpe noen i en situasjon som antageligvis skyldes kun dem selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå