Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Problem med Kenwood KDC-3054U (Resetter seg når tenningen på bilen blir skrudd av)


Anbefalte innlegg

Hei!

Har en Kenwood KDC-3054U som det er et lite problem med.

Hver gang man skrur av tenningen på bilen har spilleren blitt tilbakestilt til fabrikkstandard eller noe når man skrur tenningen på igjen.. Dvs. at klokken nullstiller seg, alle radiokanalene blir borte og en CD starter ikke der den sluttet når tenningen ble skrudd av.

 

Noen som har noen erfaring med dette fra tidligere, eller som har noen tips til hva jeg kan gjøre?

 

^^Anders

Endret av AndersDTX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bytt om på rød og gul ledning ;)

 

Å? Men detter jo fast i sånne sammenkoblinger?

 

De sitter i samme isokontakten ja, men de er vel ikke koblet til en og samme ledning? vis de er det, så har du feilen der... Gul ledning skal ha konstant spenning, mens den røde skal ha spenning med tenningen på. På noen biler så er det omvendt i kontakten, så derfor skrev jeg at du måtte bytte om på rød og gul ;)

Lenke til kommentar

Bytt om på rød og gul ledning ;)

 

Å? Men detter jo fast i sånne sammenkoblinger?

 

De sitter i samme isokontakten ja, men de er vel ikke koblet til en og samme ledning? vis de er det, så har du feilen der... Gul ledning skal ha konstant spenning, mens den røde skal ha spenning med tenningen på. På noen biler så er det omvendt i kontakten, så derfor skrev jeg at du måtte bytte om på rød og gul ;)

 

Åjaa.. Sånn ja skal sjekke det ut! :)

Takk for tipset ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Sist jeg byttet spiller, kjøpte jeg på Biltema. Kan ikke finne nr der i farten, men regner med at dette er noe de har overalt på Torshov Bil, Mekonomen eller BilXtra, samt der de selger bilstereo.

Lenke til kommentar

Sist jeg byttet spiller, kjøpte jeg på Biltema. Kan ikke finne nr der i farten, men regner med at dette er noe de har overalt på Torshov Bil, Mekonomen eller BilXtra, samt der de selger bilstereo.

 

Ok takk for hjelpen til deg også!

Skal ut å måle spenningen på det i morgen! :)

Lenke til kommentar

Jeg regnet igrunn med at du hadde iso-overganger jeg da. Eller at det er iso i bilen, og spilleren kom med isokontakter. Da pleier det å være plugger på rød og gul, slik at det er mulig å bytte over ;)

 

Ja ser sånn ut det som følger med spilleren http://www.google.no/imgres?um=1&hl=no&sa=N&biw=1600&bih=799&tbm=isch&tbnid=B5CZbgfj29FDzM:&imgrefurl=http://www.ars24.com/Autoradio/Kenwood/Kenwood-KDC-3054UR.html&docid=GSb7A3PhRBLU1M&imgurl=http://www.ars24.com/images/product_images/popup_images/image_KDC-3054UR_2.jpg&w=625&h=640&ei=MF8hUKnaEIzLsgbC5YDoBw&zoom=1&iact=rc&dur=223&sig=107602190051389443412&page=1&tbnh=142&tbnw=156&start=0&ndsp=28&ved=1t:429,r:7,s:0,i:94&tx=98&ty=28 men veit ikke om det finnes en iso overgang mellom rød og gul.. Stemmer sikkert t det er omvendt på bilen vi har men skal sjekke det ut!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg regner også med at det er ISO i bilen, og at disse passer rett inn i spilleren, men det er ikke alle kabelsett eller spillere det er enkelt å bytte om (for alle). En enkel løsning er en 1-1 ISO-kabel som monteres mellom spilleren og bilens kontakt, med korte ledninger med plugger for å bytte.

Lenke til kommentar

Jeg regner også med at det er ISO i bilen, og at disse passer rett inn i spilleren, men det er ikke alle kabelsett eller spillere det er enkelt å bytte om (for alle). En enkel løsning er en 1-1 ISO-kabel som monteres mellom spilleren og bilens kontakt, med korte ledninger med plugger for å bytte.

 

Ja mulig det men som sagt sjekker det ut i morgen! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...