Niklasp Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Skru av sporing og sett opp dobbelsikring på e-posten din. Slik kan du beskytte deg mot iCloud-hacking Lenke til kommentar
Splaat Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Har aldri hatt "Finn min iPhone" aktivert noen sinne. Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Har aldri hatt "Finn min iPhone" aktivert noen sinne. Good to know 4 Lenke til kommentar
Munty Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Har selv aldri fått bruk for "Find my iPhone" men flere venner har blitt reddet av dette opptil flere ganger, så jeg har det alltid aktivert. Og om man virkelig "setter pris på" dataene sine har man selvsagt en sikkerhetskopi av alt som eliminerer denne faren. Lenke til kommentar
Muff3 Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Har selv aldri fått bruk for "Find my iPhone" men flere venner har blitt reddet av dette opptil flere ganger, så jeg har det alltid aktivert. Og om man virkelig "setter pris på" dataene sine har man selvsagt en sikkerhetskopi av alt som eliminerer denne faren. Enig meg deg, det er en svært nyttig funksjon om uhellet skal være ute, og fjernsletting er ikke verre å beskytte seg mot enn å ha tatt en sikkerhetskopi. Om ikke dette også er en Mac tilknyttet med "Findmymac" og fjernsletting aktivert mot samme konto ^^ Lenke til kommentar
Displayname Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 (endret) Man skal være ganske paranoid for å bli skremt av Honan-saken syntes jeg. Før jeg gjør nevnte tiltak for å redusere risikoen for at noe så usannsynlig og, sett i perspektiv, trivielt som at min digitale verden skal bli hacket, så bør jeg nok heller slutte å kjøre ti km/t over fartsgrensen. Eller legge om kostholdet. Eller begynne å bli flinkere til å bruke vest i båten. Eller ta på meg refleks om kvelden. Eller tusen andre ting som kan forhindre langt mer tragiske og sannsynlige utfall enn at datafilene mine blir slettet av en tenåring i hettegenser. Å bekymre seg for hacking av skytjenester syntes jeg blir omtrent på samme nivå som å bekymre seg for helseeffekten av WiFien i huset, samtidig som man spiser junkfood flere ganger i uken. Endret 7. august 2012 av LordErik 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Har selv aldri fått bruk for "Find my iPhone" men flere venner har blitt reddet av dette opptil flere ganger, så jeg har det alltid aktivert. Og om man virkelig "setter pris på" dataene sine har man selvsagt en sikkerhetskopi av alt som eliminerer denne faren. Er ikke litt av poenget med skytjenester at det er sikker lagring? AtW Lenke til kommentar
Newton Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 (endret) Er ikke litt av poenget med skytjenester at det er sikker lagring? Kan du definere hva du mener med "sikker lagring"? Kan skytjenester som baserer seg på innlogging med brukernavn og passord, uten å stille spesielt strenge krav til denne autentiseringen, i det hele tatt sikre alle brukere 100% mot innbrudd fra uvedkommende? Endret 7. august 2012 av Newton Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 For å sette opp dobbelsikring, også kalt Totrinnsverifisering..Hva med heller: «..dobbelsikring, bare kalt totrinnsverifisering..»? Ellers er det noe som kalles tiered security og noe med egg og kurver. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Er ikke litt av poenget med skytjenester at det er sikker lagring? Kan du definere hva du mener med "sikker lagring"? Kan skytjenester som baserer seg på innlogging med brukernavn og passord, uten å stille spesielt strenge krav til denne autentiseringen, i det hele tatt sikre alle brukere 100% mot innbrudd fra uvedkommende? Ingenting er 100%. Sikker lagring, som i at de fleste regner med (og bør kunne forvente), at filene ikke forsvinner om de ikke har ett idiotisk passord, eller gir det til noen andre. AtW Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Har selv aldri fått bruk for "Find my iPhone" men flere venner har blitt reddet av dette opptil flere ganger, så jeg har det alltid aktivert. Og om man virkelig "setter pris på" dataene sine har man selvsagt en sikkerhetskopi av alt som eliminerer denne faren.Enig meg deg, det er en svært nyttig funksjon om uhellet skal være ute, og fjernsletting er ikke verre å beskytte seg mot enn å ha tatt en sikkerhetskopi. Om ikke dette også er en Mac tilknyttet med "Findmymac" og fjernsletting aktivert mot samme konto ^^ Er vel også en idee og ha et helt annet passord for fjernsletting en for daglige tjenester som mail. Det er ikke akurat en tjeneste man bruker ofte Lenke til kommentar
wiak Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 (endret) du kan også skru på 2-factor på amazon aws hvis du har ttps://aws.amazon.com/mfa/ Endret 8. august 2012 av wiak Lenke til kommentar
moshpit Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Kan vel fjernslette iPhonen selv om applikasjonen ikke er installert. Det ligger vel i selve iOS det gjor det ikke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå