frankhaugen Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Jeg driver å leker med Mincraft-modding og for å gjøre alt fint og flott har jeg laget noen .bat -filer til å gjøre dette visuelt tilfredstillende, men da den ene bytter %appdata% relativt til cmd instance-lokasjonen, (kan ikke forklare det bedre), så må jeg åpne en ny CMD instance med en annen .bat og lukke segselv. Jeg har kjennskap til DOS da min første PC var med win98SE her er "meny-batch-fila": @echo off goto menu :menu echo. echo What would you like to do? echo. echo Choice echo. echo 1 Open Buildcraft 3.15 echo 2 Open Minecraft 1.2.5 (Vanilla) echo 0 Quit echo. :choice set /P C=[1,2]? if "%C%"=="0" exit if "%C%"=="1" start cmd /c "" "Buildcraft 3.1.5\Buildcraft_3.bat" if "%C%"=="2" exit og den refererte .bat -fila har innholdet(denne funker utmerket): set APPDATA=%CD%\data bin\minecraft.exe så litt hjelp her hadde jeg satt pris på! takk!! -frank Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Her er en fin oversikt over alternative startmetoder for batch in batch: Link Du kan og legge inn labels og kjøre en GoTo når det velges et element: if "%C%"=="1" GOTO BC3 :BC3 cmd /c Buildcraft 3.1.5\Buildcraft_3.bat Exit 1 Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 8. august 2012 Forfatter Del Skrevet 8. august 2012 Her er en fin oversikt over alternative startmetoder for batch in batch: Link Du kan og legge inn labels og kjøre en GoTo når det velges et element: if "%C%"=="1" GOTO BC3 :BC3 cmd /c Buildcraft 3.1.5\Buildcraft_3.bat Exit tnx dude! -frank Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 8. august 2012 Forfatter Del Skrevet 8. august 2012 ... Når er tråden løst, men som en liten "follow-up", er det mulig å automatisere en slik "meny" som jeg har her, til å lage segselv utifra mappenavnene? -frank Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Sikkert flere måter å løse den på men en output fungerte. Prøv disse linjene i en CMD og sjekk resultatfila: echo MENY >> meny.txt echo %CD%\Buildcraft_3.bat >> meny.txt meny.txt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå