Hartvigor Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Jeg har en Motorola Razr. Har hatt mye tull med systemet i det siste så tenke at jeg skulle resette alt og deretter gjenopprette telefonen. Først tok jeg sikkerhetskopi med MotoCast USB på macen. Jeg har også huket av for at android skal ta sikkerhetskopi til google kontoen min over WiFi. Problemet er at MotoCast USB bare har tatt kopi av mediefiler, men ikke bilder, video, meldinger, kontakter, programmer, innstillinger, osv. Egentlig alt som du vil at en sikkerhetskopi skal inneholde. Ok, men jeg har jo kopi hos google så dette skal løse seg trodde jeg. Jeg resetter telefonen på nytt og får opp åpningsmenyen der jeg logger meg på google-kontoen min og kommer til menyvalget der jeg huker av for gjenoppretting av telefonen fra google og trykker neste. Da kommer progress-baren opp og det ser ut som den jobber. Etter ett minutt hopper den plutselig tilbake til forrige side. Dette skjer tre ganger helt til den bare hopper over hele gjenopprettingen og jeg kommer til hjem skjermen. Jeg finner heller ikke noe menyvalg på innstillinger der jeg kan velge gjennopprett så for å prøve på nytt må jeg resette den en gang til og vente på at start-menyen kommer opp igjen. Fungerer heller ikke andre gang. Jeg begynner å få litt panikk nå og er redd jeg har mistet ALT. Hvis noen har noen råd eller tips vil jeg være ekstremt takknemlig. Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Backup mot google gjelder vel bare kontakter, wifi instillinger, bookmarks og installerte applikasjoner. SMS må lagres med 3-parts programmvare som f.eks "SMS backup & restore" fra marked. Bilder, video og diverse annet ligger på minnekortet og må kopieres over til pc/mac før reformat ellers så blir det borte vekk. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 (endret) Backup til Google gjelder kun informasjonen knyttet til Google-kontoen din, inkludert kalender, kontakter, wifi nettverk, bookmarks, installerte applikasjoner, og en del andre systeminnstillinger. Når du resetter telefonen skal i utgangspunktet ikke data lagret på minnekortet bli rørt, så jeg regner med at bilder og media ligger der fortsatt? I fremtiden kan det nok være lurt å legge inn et custom recovery image og ta full backup av hele telefonen innimellom Endret 10. august 2012 av Untouchab1e Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå