Gå til innhold

[Løst] Kjøp av nytt skjermkort, ingen pci e 3.0

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har funnet ut at jeg skal få meg et nytt skjermkort nå før høstsesongen. Og jeg har bestemt meg for å gå for http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=749045.

Så spørsmålet mitt er om hovedkortet mitt (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=633060) støtter den nye kepler serien som etter hva jeg har forstått benytter seg av pci express 3.0. Og som dere ser har hovedkortet mitt 1155. Og har da ingen støtte for 3.0 er noen som har peiling på om det støtter det?

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lite vits å kjøpe GTX 680 når GTX 670 og Radeon HD 7950 yter mer en nok til dagens high end spill til en mye billigere penge.

Takk for veldig on-topic svar. Selvfølgelig funker jo skjermkortene bra i dag, men hva når det kommer nye spill kan det da være en forskjell på skjermkortene?

Takk for all hjelp, da blir det 680 ;)

Endret av KaPir
Lenke til kommentar

Lite vits å kjøpe GTX 680 når GTX 670 og Radeon HD 7950 yter mer en nok til dagens high end spill til en mye billigere penge.

Takk for veldig on-topic svar. Selvfølgelig funker jo skjermkortene bra i dag, men hva når det kommer nye spill kan det da være en forskjell på skjermkortene?

Takk for all hjelp, da blir det 680 ;)

La meg formulere meg litt bedre. Ytelses forskjellen på 670 og 680 er ikke verd prisforskjellen.

Endret av XfsB
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ingenting slår å betale 1000-1500 kr ekstra for 5% mer ytelse i form av GTX 680 HD 7950 er litt bedre segmentert fra 7970, men for 2800 kr sparer man fortsatt 600 kr og taper under 10% ytelse.

Arni90 har et godt poeng her. Det lite gunstig for krona iforhold til andel ytelse.

Skal du ha mest for pengene så fille jeg gått alternativet nevnt.

Det er ikke noe tvil om at 680 er bedre, men da må du også punge ut ganske mye mer penger iforhold til krone per prosent ytelse. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...