System-log.com Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Har hørt så mye positivt ang. overklokkings-vennligheten til denne typen prosessor (AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz 333 MHz bus Socket A (Barton) prosessor, 512kb )... Hvor mye kan den klokkes til sånn uten å risikere en liten brann? Jeg har nå hovedkortet Abit NF7-M.. er dette overklokkingsvennlig? Og til slutt.. hvilken vifte skal jeg velge? Det er jo da viktig å ha god kjøling mtp. overklokking, samt det hadde vært deilig å ikke ha en maskin som bråker FOR mye :-? Hjelpe meg? Lenke til kommentar
DigitalOverride Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Har kjøpt samme prosessoren jeg også, og jeg skal benytte meg av Thermaltake Volcano 11. Denne bråker visstnok mye på fullt, men du har jo mulighet til å selv stille inn hastigheten vha medfølgende rheostat... Test finner du på denne siden. I tillegg har du: Thermaltake Volcano 9 "Coolmod". Test... Swiftech MCX4000B Testen er for Socket 478(P4), men denne finnes også for Socket A... Ellers bør du bare lese videre nedover på OK.no... Der har de en del tester. Søkefunksjonen på forumet er også fin, da det er ganske mange tråder om akkurat dette... Lykke til! Lenke til kommentar
System-log.com Skrevet 2. september 2003 Forfatter Del Skrevet 2. september 2003 Men hvordan er mitt hovedkort med tanke på overklokking? Noen som har dette oppsettet? Jeg er nok litt (veldig) newbie når det gjelder overklokking, så jeg må trø forsiktig.. så hvis noen har Abit NF7 hovedkort, så rop ut Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Har kjøpt samme prosessoren jeg også, og jeg skal benytte meg av Thermaltake Volcano 11. Denne bråker visstnok mye på fullt, men du har jo mulighet til å selv stille inn hastigheten vha medfølgende rheostat... Test finner du på denne siden. I tillegg har du: Thermaltake Volcano 9 "Coolmod". Test... Anbefaler deg og montere Papst 19 db på den vulcano 11 kjølern. Jeg har gjort det og vifta kjøler nesten like bra som orginale vifta gjør på fult og alikevel hører du den nesten ikke. Swiftech MCX4000B Testen er for Socket 478(P4), men denne finnes også for Socket A... Ellers bør du bare lese videre nedover på OK.no... Der har de en del tester. Søkefunksjonen på forumet er også fin, da det er ganske mange tråder om akkurat dette... Lykke til! Lenke til kommentar
DigitalOverride Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Abit sine kort generelt sett er meget bra på overklokking. Jeg bygget en maskin for en kamerat nettopp, og skal kjøpe samme setup selv. Med Abit NF7-S, Barton 2500+ og 512Mb PC3200 RAM var det ikke noe problem og gå til 3200+ på CPUen. Det du bør gjøre med AMD CPUer, som du tjener mest på, er å øke FSBen, noe du kan gjøre i BIOS. Du får mer ut av et oppsett med 200MHz FSB, i stedet for 166MHz FSB og høy CPU frekvens. Men, å forklare hvordan overklokking virker har jeg verken tid eller tålmodighet til, så jeg anbefaler deg å lese her. Forumet har allerede en drøss med "hvordan overklokke" tråder, så jeg er ikke særlig villig til å starte en ny. Men, hvis du skulle få noen problemer som du ikke finner svar på, for all del, spør i vei. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Har kjøpt samme prosessoren jeg også, og jeg skal benytte meg av Thermaltake Volcano 11. Denne bråker visstnok mye på fullt, men du har jo mulighet til å selv stille inn hastigheten vha medfølgende rheostat... Test finner du på denne siden. I tillegg har du: Thermaltake Volcano 9 "Coolmod". Test... Swiftech MCX4000B Testen er for Socket 478(P4), men denne finnes også for Socket A... Ellers bør du bare lese videre nedover på OK.no... Der har de en del tester. Søkefunksjonen på forumet er også fin, da det er ganske mange tråder om akkurat dette... Lykke til! Har Volcano 11 med Barton 2500+, og må si at vulkanen yter flott. På lav fart bråker den ikke stort heller, og kjøler fortsatt langt bedre enn de fleste andre kjølere. Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Har kjøpt samme prosessoren jeg også, og jeg skal benytte meg av Thermaltake Volcano 11. Denne bråker visstnok mye på fullt, men du har jo mulighet til å selv stille inn hastigheten vha medfølgende rheostat... Test finner du på denne siden. I tillegg har du: Thermaltake Volcano 9 "Coolmod". Test... Swiftech MCX4000B Testen er for Socket 478(P4), men denne finnes også for Socket A... Ellers bør du bare lese videre nedover på OK.no... Der har de en del tester. Søkefunksjonen på forumet er også fin, da det er ganske mange tråder om akkurat dette... Lykke til! Har Volcano 11 med Barton 2500+, og må si at vulkanen yter flott. På lav fart bråker den ikke stort heller, og kjøler fortsatt langt bedre enn de fleste andre kjølere. Har aero 7+, vil si at den yter likt Volcanoen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå